Recente berichten

Pagina's1 2 3 4 5 ... 10
1
POLLUX / Re: POLLUX
Laatste bericht door Willem Visser - Gisteren om 17 : 08
Was hangt te drogen op de Pollux
2
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
Laatste bericht door Willem Visser - Gisteren om 16 : 55
Noors cruiseschip met het grootste racecircuit op zee om in 2023 uit te varen

Een gloednieuw Noors cruiseschip belooft sensatie op hoge snelheid en heeft het grootste racecircuit op de oceaan en andere adembenemende functies die rond eind 2023 vanuit Galveston zullen vertrekken. Norwegian Prima is momenteel een van de meest gevraagde schepen van de cruisemaatschappij. De grootste showstopper is de Prima Speedway, de allereerste en grootste kartbaan met drie niveaus.De baan strekt zich uit over ongeveer 420 meter, met 14 scherpe bochten. Het biedt gemakkelijk plaats aan 15 racers tegelijkertijd. Een aanzienlijk deel van deze baan biedt uitzicht op de open oceaan. Prima beweert het eerste cruiseschiptheater met drie verdiepingen ter wereld te hosten dat kan worden omgevormd tot een nachtclub. Het voegt er ook aan toe dat de nachtclub in Vegas-stijl is met een prachtige en uitgestrekte dansvloer.

's Werelds eerste droge glijbaan met vrije val , The Drop. De torenhoge duik van 10 verdiepingen zal gasten de hoogste G-kracht laten ervaren van alle vergelijkbare ervaringen in de cruise-industrie
Naast een grote muzikale voorstelling, wacht het theater op interactieve reality-spelshows zoals 'The Price is Right'. Andere voorzieningen die het vermelden waard zijn, zijn de overdekte virtuele speelzone genaamd The Galaxy Pavilion. Het beschikt over 14 attracties, waaronder de Topgolf Swing Suite en twee escape rooms - een meeslepende golfsimulator - aan zee.

Oceaan Boulevard
Norwegian heeft de buitenruimte benadrukt tijdens het ontwerpen van de Prima. De Ocean Boulevard omvat The Concourse - een buitenbeeldentuin met unieke kunstwerken. Het Infinity Beach, een wandelpad langs de kust, heeft twee grote overloopzwembaden. Oceanwalk pronkt ook met twee bruggen met glazen bodem die over de oceaan hangen. Gasten kunnen ook genieten van de schilderachtige schoonheid van La Terraza, een openluchtlounge tijdens het grooven. Ocean Boulevard is de thuisbasis van drie geweldige eetgelegenheden. Het heeft ook een enorme internationale eetzaal met zitplaatsen binnen en buiten. Het nieuwe schip biedt plaats aan 3.215 passagiers. Het is 965 voet lang en weegt 142.500 bruto ton. Het biedt de grootste verscheidenheid aan suitecategorieën tot nu toe op zee - 13. Er zijn 107 suites in The Haven. Het is toegankelijk met ultra-premium keycards. Dit exclusieve gedeelte heeft een overloopzwembad, een buitenspa met een koude kamer en een prachtige sauna met glazen wanden. Het schip zal naar verwachting op 17 augustus 2022 vertrekken van Amsterdam in Nederland naar Reykjavik in IJsland. Het maakt stops in Bergen, Geiranger en Zeebrugge in Noorwegen, en Isafjordur en Akureyri in IJsland.

De Prima Speedway wordt de grootste en allereerste racebaan met drie niveaus ooit , met een lengte van een kwart mijl (1378 voet / 402 meter), wikkelend rond de trechter van het schip en met 14 nagelbijtende bochten
3
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
Laatste bericht door Willem Visser - Gisteren om 16 : 44
Top 5 films over Somalische piraten die je gezien moet hebben
nspiratie vindt vaak zijn weg via levensechte gebeurtenissen. Het probleem van Somalische piraten die de wateren van Afrika, de Indische Oceaan en de omringende wapens die zich uitstrekken tot het Midden-Oosten teisteren, is de inspiratiebron geweest voor verschillende Hollywood-drama's. Elke film vertelt zijn eigen verhaal en benadrukt de lastige aard van de maritieme zone die een bron van zorg is geweest voor het hele wereldwijde scheepvaartdomein. De meeste van deze Somalische piratenfilms zijn gebaseerd op incidenten die hebben plaatsgevonden in het leven van mensen. In sommige films hebben zelfs echte personages hun rol gespeeldkapenerin. Deze aspecten hebben ervoor gezorgd dat deze piratenfilms veel meer impact hebben gehad, omdat het publiek niet alleen de relevantie van het onderwerp begrijpt, maar ook de betekenis ervan correleert. Vijf van dergelijke extreem aangrijpende Somalische piratenfilms gebaseerd op maritieme piraterij kunnen als volgt worden gelokaliseerd:

1. A Hijacking: Een Deense film, 'A Hijacking', werd uitgebracht in het jaar 2012. De plot van de film draait voornamelijk om de kaping van een Deens vrachtschip door de Somali Pirates. Het scenario van de onderhandelingen die volgen tussen de piraten en de eigenaar van het scheepvaartconglomeraat waartoe het schip behoort, zorgt voor een interessant en intens drama.


2. Stolen Seas: De Stolen Seas, die in 2012 werd uitgebracht, geeft een totaal ander beeld dan de Somalische piraterijkwestie. De filmplot schetst de droevige toestand van het bemanningspersoneel van een Deens vrachtschip dat door de Somalische piraten in gevangenschap is genomen. De verwarring en het pathos waarmee de vertaler van de Somalische piraten wordt geconfronteerd die in zijn eigen problemen verstrikt raken, dragen ook bij aan het uitstekende scenario en het gevoel voor richting van de film. Het is een film die je gezien moet hebben over Somalische piraten voor iedereen die geïnteresseerd is in piraterij op zee.

3. Vissen zonder netten:  In tegenstelling tot een aantal van zijn collega's die het onderwerp van kaping door Somalische piraten aansneed, presenteerde Vissen zonder netten de kant van het verhaal van de zeerovers. Het is een ontroerend verhaal dat veel lofbetuigingen en prijzen heeft gewonnen op nogal wat internationale filmfestivals, waaronder de 'Grand Jury Award' in het premiere 'Sundance Film Festival' voor het jaar 2012. Het plot duikt in het leven van de immense de strijd die de Somalische vissers ondergaan, dwingt hen zich tot piraterij op zee te wenden zonder andere middelen om te overleven in de harde wereld.

4. Kapitein Phillips: De film is een bewerking van de traumatische ervaring van schipper Richard Phillips van het veroverde Amerikaanse vrachtschip 'Maersk Alabama'. De legendarische Hollywood-acteur Tom Hanks, die in oktober 2013 wordt uitgebracht, speelt de hoofdrol van schipper Richard Phillips. Geregisseerd door Paul Greengrass met scenario geschreven door Billy Ray en Richard Phillips zelf, is het verhaal van Captain Phillips gebaseerd op het boek geschreven door Richard Phillips - A Captain's Duty - na zijn bevrijding uit de gevangenschap van de Somalische piraten.


5. Het project: Het project is een docudrama gemaakt door de bekende Amerikaanse journalist Adam Ciralsky. De Somalische piratenfilm is een opwindend verslag van een speciaal uitgeruste bende van fortuinlijke soldaten die zich bezighoudt met reddingsmissies waarbij de Somalische zeerovers betrokken zijn. Het is een levendige weergave van de escalerende problemen van Somalische piraten die de hele wereldwijde scheepvaartwereld teisteren en de maatregelen die zijn genomen om deze effectief tegen te gaan. De film werd op verschillende belangrijke filmfestivals vertoond en kreeg nogal overweldigende reacties van het publiek.
4
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
Laatste bericht door Willem Visser - Gisteren om 16 : 37
Video: 's Werelds grootste cruiseschip, een stap dichter bij voltooiing

Vier dagen, 1.550 zeemijl, 500 arbeiders en 's werelds grootste cruiseschip - het nieuwe schip Wonder of the Seas van Royal Caribbean is een stap dichter bij voltooiing. Hier is een exclusieve blik op het vijfde schip in de iconische Oasis-klasse van de cruisemaatschappij die met succes zijn eerste reeks proefvaarten heeft uitgevoerd om ervoor te zorgen dat het in scheepsvorm is. Een belangrijke mijlpaal in het bouwproces voor nieuwe schepen, de proeven houden in dat het schip tot het uiterste wordt geduwd tijdens een reeks prestatietests voor de voortstuwings-, navigatie-, motorprestatiesystemen en nog veel meer. Wonder, dat in maart 2022 debuteert, zal voortbouwen op de kenmerkende kenmerken en ervaringen die de baanbrekende klasse van schepen heeft aangeprezen sinds de eerste revolutie in de cruise-industrie meer dan tien jaar geleden.

5
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
Laatste bericht door Willem Visser - Gisteren om 16 : 23
Drugsvangst in Mundra Port: bemanningsleden smokkelen heroïne niet op de hoogte van leveringspunt


Het antiterrorismeteam (ATS) van Gujarat heeft de inbeslagname van heroïne van 30 kg onderzocht. Ze hebben naar verluidt gezegd dat de zeven Indiase bemanningsleden die zijn gearresteerd, niet op de hoogte waren van het afleverpunt. De instructie was om de locatie te delen via hun Thuraya-satellietmobiel toen ze de wateren van Sri Lanka binnengingen. Ze hadden een Thuraya-telefoon gebruikt en waren gevraagd om de locatie via een marifoonkanaal te delen zodra het schip de wateren van Sri Lanka was binnengevaren. De bazen, die de bemanningsleden kennen als Khan Sahab, Ghulam en Imam Bakhsh, hebben niet bekendgemaakt aan wie ze de zending moesten afleveren. De ATS-officier die de zaak onderzoekt, heeft gezegd dat Ghulam en Imam Bakhsh Pakistaanse staatsburgers zijn. Voordat ze aan de reis begonnen, hadden de zeven zeelieden de drie bazen ontmoet in de residentie van Imam Bakhsh in Iran. Hij voegde eraan toe dat de drie mensen ongeveer 200.000 Saoedi's hadden beloofd bij het succesvol afronden van de reis. Toen de bemanning in het zuiden van Mumbai was, wachtten ze op verdere instructies. Op weg naar de wateren van Sri Lanka kregen ze het bericht om in de Indische wateren te blijven. De bazen vertelden toen dat de levering in Punjab zou plaatsvinden na de landing in Gujarat of Maharashtra. Terwijl de bemanningsleden op een signaal wachtten, bleven ze ongeveer vier dagen in de Indiase wateren. Dit is het moment waarop de ATS informatie over het schip ontving en de verdachte betrapte tijdens een operatie onder leiding van de Indiase kustwacht (IGC). Bij nader onderzoek ontdekte de ATS-officier dat dezelfde bemanningsleden heroïne naar verschillende landen hadden gesmokkeld. De verdachten werden door de ATS voorgeleid bij een plaatselijke rechtbank, die 14 dagen gevangenisstraf eiste. De rechtbank heeft ingestemd met de toekenning van 12 dagen.
6
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
Laatste bericht door Willem Visser - Gisteren om 16 : 19
Eerste Filippijnse koopvaardijschip dat de VS aandoet in 45 jaar vertrekt vanuit Manilla

Een schip dat de vlag van de Filipijnen voert, is vrijdag vertrokken vanuit Manilla, richting het zuiden door de archipel, voordat het deze week de Stille Oceaan overstak naar Los Angeles, de laatste nieuwkomer op de bloeiende transpacific tradelane. De Iris Paoay , een 15 jaar oud stukgoederenschip dat 1.100 teu kan vervoeren, wordt het eerste Filipijnse schip dat de VS aandoet sinds de jaren zeventig. Het schip is eigendom van Iris Logistics, een dochteronderneming van het Filippijnse logistieke bedrijf Royal Cargo, dat nu een vloot van drie stukgoederenschepen beheert. Zoveel nieuwkomers op de trans-Pacific hebben de  afgelopen maanden de marktaandelen dramatisch doen opschudden. Het capaciteitsmarktaandeel van niet-alliantiediensten is nu groter dan zowel THE Alliance als 2M, en is nu gelijk aan ongeveer 30% van alle transpacifische ingezette capaciteit, volgens gegevens van Sea-Intelligence.
7
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
Laatste bericht door Willem Visser - Gisteren om 16 : 14
China's illegale inktvisvisserij heeft dodelijke gevolgen voor Noord-Korea

Chinees inktvis vissersvaartuig voor anker in Ulleung, Zuid-Korea
De gehavende houten "spookboten" drijven maandenlang door de Zee van Japan, hun enige lading de lijken van uitgehongerde Noord-Koreaanse vissers wiens lichamen zijn herleid tot skeletten. In 2019 spoelden meer dan 150 van deze macabere schepen aan in Japan, en in de afgelopen vijf jaar waren dat er meer dan 500. Jarenlang verbijsterde het griezelige fenomeen de Japanse politie, wiens beste gok was dat klimaatverandering de inktvispopulatie verder van Noord-Korea dreef, waardoor de wanhopige vissers van het land gevaarlijke afstanden van de kust verdreven, waar ze gestrand raken en sterven door blootstelling. Maar een onderzoek uitgevoerd door een internationaal team van academische onderzoekers, Ian Urbina (een voormalige onderzoeksjournalist van de New York Times die nu The Outlaw Ocean Project leidt), en Global Fishing Watch hebben onthuld wat mariene onderzoekers nu zeggen dat een meer waarschijnlijke verklaring is: China is het sturen van een voorheen onzichtbare armada van industriële boten om illegaal te vissen in de Noord-Koreaanse wateren, het gewelddadig verplaatsen van kleinere Noord-Koreaanse boten en het leiden van een daling van de eens zo overvloedige inktvisbestanden met meer dan 70 procent.

De Chinese schepen – bijna 800 in 2019 – lijken de VN-sancties te schenden die buitenlandse visserij in Noord-Koreaanse wateren verbieden. De sancties, opgelegd in 2017 als reactie op de kernproeven van het land, waren bedoeld om Noord-Korea te straffen door het niet toe te staan ​​visrechten in zijn wateren te verkopen in ruil voor waardevolle vreemde valuta. "Dit is het grootste bekende geval van illegale visserij door een enkele industriële vloot die in de wateren van een ander land opereert", zegt Jaeyoon Park, een datawetenschapper van Global Fishing Watch. China is lid van de VN-Veiligheidsraad, die unaniem de recente Noord-Koreaanse sancties heeft ondertekend. Maar de vloot die dit verbod overtreedt, omvat volgens Global Fishing Watch bijna een derde van de hele Chinese vissersvloot op grote wateren. Gepresenteerd met de bevindingen van het onderzoek, zei het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken dat "China consequent en gewetensvol de resoluties van de Veiligheidsraad met betrekking tot Noord-Korea heeft gehandhaafd." Het ministerie voegde eraan toe dat China de illegale visserij "consistent heeft bestraft". In maart 2020 klaagden twee landen anoniem in een rapport aan de Verenigde Naties over de schendingen van deze sancties door China en ze leverden bewijs van de misdaden, waaronder satellietbeelden van de Chinese schepen die in Noord-Koreaanse wateren vissen en getuigenissen van Chinese vissersbemanningen die zeiden dat ze hadden hun regering op de hoogte gebracht van hun plannen om in de Noord-Koreaanse wateren te vissen.

De visgronden in de Zee van Japan, in de Korea's bekend als de Oostzee, bevinden zich tussen de Korea's, Japan en Rusland, en omvatten enkele van 's werelds meest omstreden en slecht gecontroleerde wateren. Tot nu toe was de enorme aanwezigheid van Chinese boten in dit gebied grotendeels verborgen, omdat hun kapiteins routinematig hun transponders uitschakelen, waardoor ze onzichtbaar zijn voor de autoriteiten aan land, wat onder de meeste omstandigheden illegaal is. Global Fishing Watch en zijn partneronderzoekers konden deze schepen echter documenteren met behulp van verschillende soorten satelliettechnologie, waaronder een die 's nachts felle lichten detecteert. Veel inktvisboten gebruiken extreem sterke lichten om hun prooi dichter bij het oceaanoppervlak te trekken, waardoor de inktvis gemakkelijker te vangen is. De Chinezen gebruiken ook zogenaamde "pair trawlers", die bestaan ​​uit twee naast elkaar liggende boten met een net ertussen dat de zeeën kamt, die gemakkelijker te volgen zijn per satelliet omdat de twee samen reizen. Er zijn de afgelopen jaren zoveel Noord-Koreanen op zee verdwenen dat sommige Noord-Koreaanse havensteden, waaronder Chongjin aan de oostkust van het land, nu 'weduwendorpen' worden genoemd. In 2019 spoelden volgens de Japanse kustwacht meer dan 50 lichamen van Noord-Koreanen aan op Japanse stranden. De grimmige opleving van deze spookboten die aanspoelen hebben paranoia aangewakkerd en een gespannen geschiedenis tussen Japan en Noord-Korea doen ontbranden, waardoor sommigen in Japan speculeren dat de spookboten spionnen, dieven of mogelijk zelfs bewapende dragers van besmettelijke ziekten vervoeren.

"Als een Koreaans schip de weg kwijt zou raken, zou het vernietigd zijn tegen de tijd dat het op onze stranden landt", zegt Kazuhiro Araki, CEO van de Abduction Research Organization, een groep die de geschiedenis bestudeert van honderden Japanse burgers die naar verluidt zijn ontvoerd door Noord-Korea in de jaren 70 en 80. "Maar sommige schepen zijn intact aan onze kust aangekomen, en zonder mannen aan boord, en het is mogelijk dat die mensen spionnen zijn die aan land zijn gekomen." Deze houten boten met platte bodem zijn ingelegd met schelpen en algen en zijn 15 tot 20 voet lang en dragen meestal vijf tot tien mannen. Volgens onderzoeksrapporten van de Japanse kustwacht hebben ze geen toiletten of bedden, alleen kleine kannen met schoon water, visnetten en uitrusting. Ze voeren gehavende Noord-Koreaanse vlaggen en hun rompen zijn vaak versierd met geschilderde cijfers of markeringen in Koreaans schrift, waaronder 'Staatsveiligheidsafdeling' en 'Koreaans Volksleger'. Alle lichamen die aan boord van deze spookboten zijn gevonden, lijken mannelijk te zijn, hoewel sommige zo erg vergaan waren dat Japanse onderzoekers moeite hadden om het met zekerheid te zeggen. Politieke spanningen tussen de landen en een gebrek aan transparantie in de zogenaamde "Kluizenaarsstaat" van Noord-Korea maken het moeilijk om een ​​officiële verklaring voor het fenomeen te krijgen. In 2004 tekende China een visvergunningsovereenkomst van meerdere miljoenen dollars met Noord-Korea, die leidde tot een drastische toename van het aantal Chinese boten in de Noord-Koreaanse wateren. Maar de internationale sancties die in 2017 werden opgelegd als reactie op de lanceringen van intercontinentale ballistische raketten en kernproeven door Noord-Korea, waren bedoeld om belangrijke bronnen van Noord-Koreaanse inkomsten uit te persen.

China, een lange tijd weldoener van Noord-Korea, tekende de sancties na onder druk te zijn gezet door de Verenigde Staten, en in augustus 2017 herhaalde de Chinese minister van Handel publiekelijk de toezegging van zijn regering om deze nieuwe regels te handhaven. Zeevruchten blijven de op zes na grootste export van Noord-Korea en in recente toespraken heeft de dictator van het land, Kim Jong Un, de visindustrie in staatsbezit ertoe aangezet om meer vis binnen te halen. "Vissen zijn als kogels en artilleriegranaten", zei een hoofdartikel in de Rodong Sinmun, de officiële krant van de regerende Arbeiderspartij van Korea, in 2017. "Visboten zijn als oorlogsschepen, die de mensen en het moederland beschermen." In het kielzog van de VN-sancties en terwijl de deviezenreserves slonken, heeft de Noord-Koreaanse regering geprobeerd haar visserij-industrie te versterken door soldaten in vissers te veranderen en deze slecht opgeleide zeevarenden naar notoir turbulente wateren te sturen. De sancties hebben ook het benzinetekort in Noord-Korea vergroot. Japanse onderzoekers zeggen dat sommige van de Koreaanse vissersboten die aanspoelden op Japanse stranden last hadden van motorstoringen of simpelweg zonder brandstof kwamen te zitten. Sinds 2013 zijn minstens 50 overlevenden gered uit deze vervallen boten, maar in interviews met de Japanse politie zeggen de mannen zelden meer dan dat ze op zee zijn gestrand en dat ze terug naar huis willen, naar Noord-Korea. Autopsies op de lichamen die op deze boten zijn gevonden, wijzen er meestal op dat de mannen verhongerden of stierven door onderkoeling of uitdroging.

In 2013 werden Noord-Koreaanse vissers beperkt door de capaciteit van hun 12-pk motoren en reisden ze doorgaans slechts enkele tientallen kilometers van het land, zei een voormalige Noord-Koreaanse visser, die in 2016 naar Zuid-Korea overliep en nu in Seoul woont. "De druk van de overheid is nu groter en er zijn motoren met 38 pk", zei de overloper, die anoniem wilde blijven uit angst voor gevolgen voor zijn familie. "Mensen zijn wanhopiger en kunnen verder van de kust gaan." Maar mariene onderzoekers zeggen dat druk van de Noord-Koreaanse regering niet de enige factor is. "Concurrentie van de industriële Chinese trawlers verdrijft waarschijnlijk de Noord-Koreaanse vissers en duwt ze naar naburige Russische wateren", zegt Jungsam Lee, wiens instituut ook honderden Noord-Koreaanse schepen aantrof die in 2018 illegaal in Russische wateren waren gevist. In 2017 meldde de Japanse kustwacht ook meer dan 2.000 Noord-Koreaanse vissersboten te hebben gespot die illegaal in hun wateren vissen. In meer dan 300 gevallen zette de Japanse kustwacht waterkanonnen in om deze boten te dwingen het gebied te verlaten.

Krachtige Chinese vloot
Over de hele wereld verdwijnen veel soorten vissen en zeedieren in een onhoudbaar tempo als gevolg van klimaatverandering, overbevissing en illegale visserij door industriële vloten. Naarmate deze visbestanden krimpen, neemt de concurrentie toe en komen offshore-conflicten tussen visserijlanden vaker voor. Zeevruchtenminnende landen als Japan en Zuid-Korea worden verdreven door groeiende vloten uit Taiwan, Vietnam en vooral China. Met een bevolking van meer dan 1,38 miljard is China 's werelds grootste consument van zeevruchten en de wereldwijde vangsten zijn de afgelopen vijf jaar met meer dan 20 procent gegroeid. Veel van de visbestanden die het dichtst bij de Chinese kusten liggen, zijn ingestort door overbevissing en industrialisatie. Daarom subsidieert de Chinese regering haar vissers, die de wereld bevaren op zoek naar nieuwe gronden. Vissersvloten uit China waren volgens een schatting van de Chinese regering goed voor 50 tot 70 procent van de inktvis die de afgelopen jaren op volle zee werd gevangen. Volgens een analyse van C4ADS, een marien onderzoeksbureau, vissen deze boten vaak illegaal in de nationale wateren van andere landen. De Zee van Japan omvat betwiste stukken water waar de omringende landen - Rusland, Japan en de twee Korea's - elkaars zeegrenzen niet erkennen. De inval van de Chinezen in deze regio heeft de lokale spanningen alleen maar doen toenemen. Chinese vissersboten zijn beroemd agressief, vaak bewapend en staan ​​bekend om het rammen van concurrenten of buitenlandse patrouillevaartuigen. Chinese media schilderen de maritieme botsingen van het land met andere nabijgelegen Aziatische landen vaak af als een verlengstuk van de drie koninkrijken van het oude China, die een felle drievoudige strijd om de suprematie vochten.

De spanningen tussen Seoel en Peking namen in 2016 toe nadat een Chinees schip, dat illegaal in Zuid-Koreaanse wateren aan het vissen was, een kotter van de Zuid-Koreaanse kustwacht tot zinken bracht. De kotter bevond zich in Zuid-Koreaanse wateren en probeerde een Chinees vissersschip tegen te houden dat naar verluidt illegaal op het vissen was betrapt toen een ander Chinees schip de marineofficieren van achteren aanreed. Evenzo filmden verslaggevers voor dit artikel, terwijl ze op zee rapporteerden voor dit onderzoek, 10 van deze illegale Chinese vissersschepen die de Noord-Koreaanse wateren overstaken. Het rapporteringsteam moest echter zijn koers wijzigen om een ​​gevaarlijke aanvaring te voorkomen nadat een van de Chinese visserskapiteins plotseling in de richting van de boot van het team zwenkte en binnen 10 meter kwam, waarschijnlijk met de bedoeling de boot af te weren. De Chinese inktvisschepen, die 's nachts en ongeveer 100 mijl van de kust werden gespot, reageerden niet op radio-oproepen en reisden met hun transponders uit. Een jaarlijkse trekvogelsoort, de zogenaamde Pacific Flying Squid, paait in wateren in de buurt van de zuidoostelijke havenstad Busan of voor het zuidelijkste eiland Jeju in Zuid-Korea. Ze zwemmen in het voorjaar naar het noorden voordat ze tussen juli en september naar het zuiden terugkeren naar hun geboorteplaats.

In 2017 en 2018 vingen de illegale Chinese boten, die doorgaans ongeveer 10 keer groter zijn dan Noord-Koreaanse boten, evenveel inktvis als Japan en Zuid-Korea samen - naar schatting 160.000 ton, goed voor meer dan $ 440 miljoen per jaar. Mariene onderzoekers vrezen een volledige ineenstorting van deze inktviskolonie, die sinds 2003 met respectievelijk 63 procent en 78 procent is afgenomen in de Zuid-Koreaanse en Japanse wateren. De Chinese vloot is een primaire boosdoener van deze steile daling, omdat deze industriële boten bij het richten op de wateren van Noord-Korea de inktvis vangen voordat ze groot genoeg worden om zich voort te planten, zei Park, de wetenschapper van Global Fishing Watch. Aangezien de Chinese autoriteiten hun visvergunningen niet openbaar maken, zei Global Fishing Watch dat er geen manier is om te verifiëren dat alle schepen die de Noord-Koreaanse wateren binnenvaren door de Chinese regering zijn geautoriseerd. De organisatie bevestigde echter dat de schepen van Chinese oorsprong waren via verschillende andere informatiebronnen. Deze bevestigende bronnen waren onder meer transponder- en andere soorten radio-uitzendingen, gegevens van functionarissen van de Zuid-Koreaanse kustwacht die routinematig aan boord gaan en vissersschepen inspecteren die op weg zijn naar de Noord-Koreaanse wateren, gegevens waaruit blijkt dat de schepen vertrokken uit Chinese havens of wateren die strikt beperkt zijn. vaartuigen, gegevens waaruit het gebruik van duidelijk Chinees vistuigtype of scheepsontwerp blijkt, en satellietinformatie waaruit blijkt dat de schepen voorheen in Chinese wateren visten die streng gecontroleerd worden en verboden zijn voor buitenlandse schepen.

Alle ongeveer twee dozijn vissersschepen waarvan het rapporteringsteam getuige was dat ze de Noord-Koreaanse wateren binnenvaren, voerden Chinese vlaggen. "Als ze komen, nemen ze het over", zegt Kim Byong Su, de burgemeester van het eiland Ulleung, gelegen in de Oostzee, ongeveer 120 kilometer ten oosten van het Koreaanse schiereiland. Ulleung, een kleine landtong van Zuid-Korea, is de dichtstbijzijnde haven. naar de Noord-Koreaanse visgronden. Kim zei dat de Chinese inktvisboten de twee belangrijkste bronnen van inkomsten van het eiland, toerisme en visserij, hebben gedecimeerd. Op de Jeodong-markt bij de pier zijn rijen inktvissen over lijnen gedrapeerd als opgevouwen wasgoed terwijl ze in de zon drogen tot schokkerige vis. Inktvisverkopers schatten dat de prijs per pond van inktvis ongeveer drie keer zo hoog is als minder dan vijf jaar geleden. De meeste mannen van het eiland ouder dan 40 zijn inktvisvissers, maar een derde van hen is nu werkloos vanwege de afname van de visbestanden, zei de burgemeester. Dat een wezen dat zo centraal staat in de lokale cultuur zou kunnen verdwijnen, heeft deze gemeenschap, wiens identiteit al eeuwenlang wordt bepaald door de inktvisvisserij, geschokt. Historisch gezien serveerden de meeste restaurants van Ulleung gefrituurde, gedroogde of rauwe inktvis als gratis aperitief, maar deze gerechten ontbreken nu op veel menu's. Lokale vijandigheid jegens de Chinese vloot is alleen maar erger gemaakt, zei de burgemeester, omdat een paar keer per jaar als het slecht weer toeslaat, een armada van meer dan 200 Chinese inktvisboten tegelijkertijd naar de haven van Ulleung arriveert om de storm te bedwingen. De burgemeester zei dat hij niet bij machte was om hen te vertellen te vertrekken. Ze dumpen olie, gooien afval, draaien de hele nacht met luide rokerige generatoren en wanneer ze vertrekken, slepen ze hun ankers mee, waardoor de zoetwaterleidingen van het eiland worden vernietigd, zei hij.'De buitenwereld moet weten wat hier gebeurt,' zei meneer Kim.
8
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
Laatste bericht door Willem Visser - Gisteren om 16 : 06
Thailand heeft plannen voor een nationale rederij ter ondersteuning van economische groei

Thailand plant een nationale rederij samen met havenontwikkeling om de economische groei te ondersteunen
De regering van Thailand heeft bevestigd dat ze van plan is verder te gaan met de inspanningen om een ​​nationale rederij opnieuw op te richten om de economie van het worstelende land te helpen groeien. De inspanning wordt ook gezien als een nieuwe reactie op het huidige wereldwijde tekort aan vrachtschipcapaciteit, dat volgens Thaise functionarissen bijdraagt ​​aan hogere kosten en de handel belemmert. Minister van Transport Saksayam Chidchob was een groot voorstander van het plan en noemde de sterke voordelen zowel op korte termijn als op langere termijn om de economische groei van zijn land te helpen. In juni kondigde hij aan dat het Havenbedrijf van Thailand een haalbaarheidsstudie uitvoert naar wat de Thai National Shipping Line wordt genoemd. Thailand had eerder een nationale rederij die in 2011 werd ontbonden na jaren van financiële verliezen. Volgens opmerkingen van de minister roept het nieuwe plan Thailand op om een ​​partnerschap aan te gaan met een niet nader genoemd privébedrijf dat 51 procent van de nieuwe entiteit zal bezitten. Het plan is om schepen te charteren en in eerste instantie in juni 2022 met binnenlandse routes te gaan varen. De eerste routes zullen worden uitgevoerd in de Golf van Thailand en zullen goederen vervoeren tussen Bangkok en industriële centra aan de oostkust en het zuidoosten. De minister zei dat ze ook van plan waren om regionale en internationale routes toe te voegen, en hij zei dat het werkgelegenheid zou bieden aan afgestudeerden van het Merchant Marine Training Center van het land. Momenteel schatten ze dat de Thaise scheepvaartactiviteiten minder dan 10 procent van de goederen van het land vervoeren.

De COVID-pandemie en wereldwijde reisbeperkingen hebben hun tol geëist van de Thaise economie, die normaal gesproken profiteert van een sterke toeristenhandel. Thailand heeft zijn exportactiviteiten opgebouwd, maar de minister zei dat ze in hoge mate afhankelijk zijn van buitenlandse bedrijven voor vrachtdiensten. "Met COVID, vertelde de minister aan Bloomberg, "worden we geconfronteerd met containertekorten, dus veel van onze goederen kunnen niet worden verzonden en sommige van onze producten zullen vergaan." Op langere termijn wil de regering Thailand ook ontwikkelen in de wereldwijde logistieke handel. Ze kondigden plannen aan voor een zuidelijke landbrugroute die ze presenteren als alternatief voor de doorgang door de drukke Straat van Malakka. De regering is van plan om havens te bouwen die met elkaar verbonden zijn door een weg- en spoorinfrastructuur van 80 kilometer. De minister zei dat de route, die in 2027 opengaat, de kortste scheepvaartroute in de regio zou zijn. De lancering van de rederij is ook bedoeld ter ondersteuning van een ander belangrijk overheidsinitiatief dat bekend staat als de Eastern Economic Corridor. Het plan roept op tot de herontwikkeling van een deel van de oostkust, gericht op 12 industrieën, waaronder auto, elektronica, technologie, biobrandstoffen en toerisme. In de oostelijke regio zijn infrastructuurverbeteringen gepland met projecten zoals renovatie van luchthavens en een hogesnelheidslijn die in 2023 moeten worden voltooid. Investeringen voor de zeehaven van Laem Chabang omvatten uitbreiding en automatisering met een initiële capaciteit van 4 miljoen TEU per jaar met plannen voor uitbreiding tot 18 miljoen TEU.
9
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
Laatste bericht door Willem Visser - Gisteren om 16 : 03
World Tankers pleit voor vrijlating van in Indonesië vastgehouden bemanning

World Tankers Management, de eigenaar van de productentanker Strovolos , heeft geprotesteerd tegen de arrestatie van de bemanning van het schip. De Indonesische marinepolitie ging vrijdag om 01:28 aan boord van het schip vanwege een langdurig geschil over de lading ruwe olie van de tanker. De politieactie volgde op een interventie van de Cambodjaanse regering die stelt dat de lading illegaal is vervoerd. "Deze claim is ongegrond en wordt volledig afgewezen", beweerde World Tankers vandaag in een release. De bemanningsleden zitten nog vast en worden in ploegendienst aan de wal verhoord. De bemanning diende toen het werd gecharterd door KrisEnergy. Volgens dit charter werd de olie die werd geladen door KrisEnergy gewonnen uit het Apsara-olieveld in de Golf van Thailand. De eigenaren van het schip begrepen dat het charterbedrijf door de regering van Cambodja was gecontracteerd als onderdeel van een project voor de ontwikkeling van commerciële olie en gaven het het recht om de olie te verkopen tegen betaling van royalty's. Tijdens de charter kwam de KrisEnergy Group volgens World Tankers in financiële moeilijkheden. Toen KrisEnergy door de kapitein van het schip werd geïnformeerd dat de brandstof bijna op was, vertelde KrisEnergy de eigenaren van het schip dat ze niet konden voldoen aan hun verplichting om huur te betalen, waaronder de levering van brandstof. Het was onveilig voor het schip om in het Apsara-olieveld te blijven. Voor de veiligheid van de bemanning, de lading en het schip - om eventuele milieuschade te voorkomen - besloot World Tankers het schip naar de dichtstbijzijnde geschikte haven te varen om te tanken.

De charter werd beëindigd omdat de bevrachters belangrijke verplichtingen niet nakwamen. Volgens de wet was het schip niet verplicht terug te keren naar Apsara. Wettelijk is degene die de eigendom en het recht om de lading te verkopen bewijst, verplicht om regelingen te treffen om deze te lossen tegen betaling van de bedragen die verschuldigd zijn aan de eigenaars. De regering van Cambodja heeft de eigenaren geen enkel bewijs geleverd om haar bewering dat zij eigenaar is van de lading aan boord van het schip, te staven. KrisEnergy vertelde de eigenaren dat ze bezwaar maakten tegen de vrijgave van de lading aan de regering van Cambodja, omdat dit in strijd zou zijn met hun eigendomsrechten. In afwachting van een oplossing van het geschil werd het schip voor de kust van Batam verplaatst in afwachting van een langverwachte bemanningswissel. "World Tankers is van mening dat de regering van Cambodja er niet in is geslaagd om de zaken met KrisEnergy op te lossen en neemt nu de onaangename en onethische tactiek over om te proberen het hulpverzoek te gebruiken om de eigenaren te dwingen hun claims te accepteren zonder bewijs of betaling. Dit is totaal onaanvaardbaar", aldus de Griekse rederij vandaag in een persbericht. World Tankers acht de kans op een eerlijk proces in Cambodja klein. Deze bezorgdheid vloeit voort uit het feit dat de premier van Cambodja en zijn ministers al openbare verklaringen hebben afgelegd dat de bemanning zich schuldig heeft gemaakt aan diefstal. "De eigenaren hopen en verwachten dat de Indonesische regering terecht, en in overeenstemming met de lokale en internationale rechtvaardigheidsbeginselen, het verzoek om bijstand afwijst en de onmiddellijke vrijlating van de bemanning gelast, zodat ze vrij naar huis kunnen gaan, naar hun families," Wereld Tankers drongen er vandaag op aan.
10
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIE...
Laatste bericht door Coaster W. - Gisteren om 12 : 58
Je mag tegenwoordig ook niets meer Overal en meestal niet zichtbaar lopen die moraalridders rond en dienen een klacht in. Wie gaat er een klacht indienen naar deze lieden die de wereld naar hun idee en hand willen zetten. Lijkt een beetje op het Talibangedrag.

Vrg Coaster
Pagina's1 2 3 4 5 ... 10