Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS

Gestart door Job Mattijssen †, vr/30/dec/2011 : 02 : 26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Uniek schip in Hardinxveld voor reparatie


Vorige week lag de AMS 60 bij scheepswerf Damen voor reparatie.
Een stukje geschiedenis en officieel varend erfgoed van de marine.


Het type AMS 60 is één van het type schepen welke voor het mijnenvegen gebruikt is.
(AMS staat voor "Auxiliary Mine Sweeper").
Van deze schepen is er, voor zover bekend, anno 2019, nog maar één in heel West Europa
in de vaart en eigendom van de Stichting tot Behoud van de AMS ms Bernisse.


Bert Blom mocht foto's maken van dit schip. Deze zijn hieronder te bekijken.





























Liefde...... klein,maar wat een woord!

De omvang van de wisseling van bemanningsleden kan groter zijn dan vorig jaar!

Met veel van 's werelds beste hub-havens die barrières opwerpen voor iedereen die onlangs in Zuid-Azië is geweest, groeit de bezorgdheid dat de crisis van bemanningwisselingen terug zou kunnen brullen naar het niveau van medio vorig jaar. Schattingen suggereren dat 200.000 van 's werelds 1,5 miljoen zeevarenden nog steeds boven hun contractniveau werken, maar met India, de thuisbasis van' s werelds op twee na grootste bron van zeevarenden, nu door veel rechtsgebieden verboden terrein, zal het personeelsbestand op zee nog verder worden uitgerekt. dun. Op het ergste punt, 10 maanden geleden, betekende de wisseling van bemanning dat 400.000 mannen en vrouwen buiten hun contract werkten. Het Maritiem Arbeidsverdrag stelt dat de maximale aaneengesloten periode dat een zeevarende zonder verlof aan boord van een schip mag dienen 11 maanden is. Havens, waaronder Singapore en Fujairah in de Verenigde Arabische Emiraten, hebben schepen uitgesloten van wisselende bemanningsleden die de afgelopen twee weken vanuit India zijn gereisd. Andere havens hebben zelfs nog drastischer maatregelen genomen - Zhoushan in China heeft bijvoorbeeld de toegang verboden voor schepen of bemanningsleden die de afgelopen drie maanden India of Bangladesh hebben bezocht.

Bernhard Schulte Shipmanagement onthulde deze week dat het tijdelijk zeevarenden uit andere landen aan het rekken was om Indianen te vervangen die van boord gingen of gepland waren om aan boord van schepen te gaan. Andere bemanningsmanagers worden gedwongen hetzelfde te doen omdat Indiërs zich niet over de wereld kunnen verplaatsen. "We zien verontrustende tekenen met de snelle verspreiding van nieuwe soorten Covid, in India en andere landen, wat een grote reden tot bezorgdheid zou moeten zijn voor onze industrie", zei Rajesh Unni, CEO van Synergy Group, vandaag bij de onthulling van een nieuwe indicator voor bemanningswissel ontwikkeld onder 10 van 's werelds grootste scheepsmanagers. "De rotatiecrisis van de bemanning is nog lang niet voorbij. In feite zal 2021 slechter worden dan vorig jaar, met de recente toename van Covid-gevallen in veel landen waar bemanning wordt geleverd, waardoor het wisselen van bemanning in veel gevallen onmogelijk is vanwege het sluiten van havens voor deze zeevarenden met een nationaliteit, "waarschuwde Bjorn Hojgaard, CEO. van de scheepsmanager Anglo-Eastern Univan Group uit Hong Kong

"Om de maritieme handel onverminderd voort te zetten, moeten regeringen en internationale instanties voorrang geven aan zeevarenden als sleutelfiguren en de uitrol van vaccins voor zeevarenden versnellen", zei Kishore Rajvanshy, directeur van Fleet Management. Mark Dickinson, deze week herkozen als algemeen secretaris van de zeevaartvakbond Nautilus, herhaalde de opmerkingen van de scheepsmanagers hierboven en zei: virus dat door sommige regeringen wordt aangezet, toont aan dat deze crisis nog niet voorbij is. "
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

vr/ 7/mei/2021 : 13 : 10 #6392 Laatste wijziging: vr/ 7/mei/2021 : 13 : 11 door Willem Visser
4.400 mijl Epische cruise: vaccins afgeleverd op 's werelds verste eiland!

De Britse strijdkrachten hebben vaccins tegen het coronavirus vervoerd naar het overzeese gebied van Tristan da Cunha - het meest afgelegen bewoonde eiland ter wereld. In een langeafstandsvlucht om slecht weer te verslaan, leverde het patrouillevaartuig HMS Forth van de Royal Navy vaccins af aan een van de meest afgelegen gemeenschappen ter wereld - Tristan da Cunha, een geïsoleerd eiland ongeveer 1.500 zeemijl ten westen van Zuid-Afrika. HMS  Forth  was het eerste schip dat het eiland in acht maanden aandeed en het eerste Royal Navy-schip dat in zes jaar een bezoek bracht.

HMS  Forth  leverde doses van het Oxford-AstraZeneca Covid-vaccin aan de inwoners van Tristan da Cunha na een reis van 2200 zeemijl vanaf de Falklands. Ze zat op een tijdlijn: ze zou op en neer moeten voor de zware winterstormen in de Zuid-Atlantische Oceaan. Tristan da Cunha heeft geen luchthaven en de enige haven is niet bruikbaar tijdens de winter op het zuidelijk halfrond; dit betekent dat de meer dan 200 inwoners van het eiland sterk afhankelijk zijn van een smal tijdvenster voor maritieme bevoorrading.

HMS  Forth , dat deel uitmaakt van de permanente aanwezigheid van de Royal Navy in de Falklands, legde de laatste mijl af in een langeafstandsrace om het vaccin op het eiland te krijgen. De Royal Air Force leverde de lading van een luchtmachtbasis nabij Londen naar RAF Mount Pleasant op de Falklandeilanden. Binnen een uur werden de vaccinflesjes overgebracht naar veilige opslag aan boord van Forth en ging het schip op weg. De missie was een uitdaging voor  Forth : de rondreis van 4.400 zeemijl lag oncomfortabel dicht bij de limiet van het maximale bereik van 5.500 zeemijlen van het patrouilleschip. Er zou tijdens de reis geen kans zijn om bunkers aan te nemen, dus de bemanning moest zorgvuldige navigatiebeslissingen nemen om de invloed van wind en stroming op het brandstofverbruik te minimaliseren.

Voor het eerst assisteerde de Royal Navy  deze maand de  RAF en het Strategic Command in een 6-daagse operatie voor de geïsoleerde Zuid-Atlantische eilandgemeenschap. Een  RAF  Voyager-vliegtuig maakte de reis van 8.000 mijl van  RAF  Brize Norton naar de Falklandeilanden, via Dakar in Senegal om bij te tanken, voordat HMS Forth de reis van 2.000 mijl naar Tristan da Cunha aflegde. Afgeleverd namens het Foreign, Commonwealth and Development Office en Crown Agents, zijn nu voldoende doses van het Oxford-AstraZeneca-vaccin aan het eiland geleverd om de hele volwassen bevolking te dekken.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Kapitein stierf op de  Indische Oceaan, Singapore weigerde toegang!

De kapitein van het Italiaanse containerschip ITAL LIBERA stierf door ziekte terwijl zijn schip in de Indische Oceaan was tijdens de reis van Zuid-Afrika naar Singapore.

Geweigerd door Singapore en Indonesië!
Toen het schip de Straat van Malakka naderde, werd begrepen dat het na Indonesië verboden was Singapore binnen te varen. Als reden voor het opgelegde verbod werd de bewering getoond dat de kapitein was overleden als gevolg van Covid-19. ITAL LIBERA moest de cruise voortzetten en ging op 19 april voor anker in het ankergebied van Jakarta en men had begrepen dat het sindsdien voor anker is gebleven. Er werd verklaard dat Singapore en Indonesië weigerden de kapitein over te brengen naar Italië en alle formaliteiten te vervullen.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Wel een heel triest voorval.
Zeker voor familie en bemanning.

Weet jij Willem waarom HUB havens zo heten? Vrg..Hub

Citaat van: Hubertus op vr/ 7/mei/2021 : 16 : 03 Weet jij Willem waarom HUB havens zo heten? Vrg..Hub

Ik denk dat er mee bedoeld word dat de haven toonaangevend is
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Het Engelse woord 'hub' betekent 'naaf'.
Men kan hierbij denken aan de naaf in een fietswiel, het middelpunt van de spaken, die alle kanten opgaan.
In een computernetwerk bijvoorbeeld is een hub het middelpunt van de aangesloten computers.
Dus bij een HUB haven spreekt men van een hoofdhaven in een bepaald gebied,waar alles om draait.
Liefde...... klein,maar wat een woord!

Bedankt voor de juiste search naar de HUB betekenis. 
Ikzelf wist dat een HUB haven een verdelings haven is vanwaar schepen doorgaans door 🚢kleinere gebrachte goederen overladen op grotere . Dus inderdaad centraal overslag punt
De Freeport hier is ďuidelijk HUB!
Eigenlijk duidde mijn opmerking erover op het feit dat ik Hub heet.       

za/ 8/mei/2021 : 16 : 57 #6399 Laatste wijziging: za/ 8/mei/2021 : 17 : 10 door Ron Swaab


Tja,had vroeger ook af en toe een misverstand met de puta,s in Colombia
en de rest van de westkust van Z-Amerika als men naar mijn "echte" naam vroeg.
Zoop mezelf nog wel eens een slag in de rondte aan de bruine rum en dacht dat dit dan ook mijn bijnaam was.
Liefde...... klein,maar wat een woord!