Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS

Gestart door Job Mattijssen †, vr/30/dec/2011 : 02 : 26

Vorige topic - Volgende topic

Mogelijk heb ik e.e.a gemist, maar bij wie, in welke hoedanigheid en waar heb jij JINNI gevaren?
Vrg!!! Hub uit 'n warm zonnig Malta 

zo/16/mei/2021 : 13 : 30 #6421 Laatste wijziging: zo/16/mei/2021 : 13 : 39 door Jinny
Citaat van: Hubertus op zo/16/mei/2021 : 12 : 40 Mogelijk heb ik e.e.a gemist, maar bij wie, in welke hoedanigheid en waar heb jij JINNI gevaren?
Vrg!!! Hub uit 'n warm zonnig Malta 
Als inhuurtechnicus bij problemen bij ieder die mij inhuren wil.
Laatste ritje was vorige week na een stevige motorreparatie op en neer naar Engeland als garantiemonteur.

Ergo, ik vaar dus nog, staat ook allemaal netjes in mijn monsterboekje.
Afgelopen 7 weken 13 nachten thuis geweest...
Rederij vind het niet leuk als ik openbaar concurrentiegevoelige informatie deel, dus tot hier toe.

Overigens had je er al eens naar gevraagd Old Man, ergens in voorstellen of zo.

Klopt kerel want nu herinner ik het mij. Indeed ben ik enne ouwe nu Haha.  De vragen waren ook uit echt  pure maritiem interesse Interesant leven wel lijkt mij wel en ook best een druk leven dus. 
Bedankt Jinni voor je uitleg. Vrg Hub

Maak van dat kerel dan even vrouw Hubertus, want ik ben toch echt een vrouw.

Sorry again Jinni
vrouw ja en wat voor een! Als ik je beetje inschat 
Ik weet niet of je ooit hier was maar hopelijk sturen ze je eens naar de Freeport Malta waar ik woon dan eet je met mij en vriendin en laat ik je enige mooie plekken in Malta zien. Ik sprak wel meer technicians die hier dagen , weken of soms maanden komen .
Vrg  Hub

Machinekamerbrand op containerschip voor de kust van Californië.

De Amerikaanse kustwacht en particuliere bergingsploegen reageren op meldingen van een containerschip met een machinekamerbrand op drift voor de kust van Californië. De bemanning is naar verluidt allemaal in veiligheid in afwachting van sleepbootassistentie. De meldingen van de brand kwamen vanmorgen net voor 5 uur lokale tijd binnen bij de Coast Guard Sector San Francisco. Het 4.888 TEU-containerschip NYK Delphinus meldde een machinekamerbrand aan boord van het schip. Het schip bevond zich ongeveer 50 mijl ten westen van de kust van Monterey, Californië. De Coast Guard Cutter Sockeye werd samen met twee helikopters van de kustwacht gestuurd om de situatie te beoordelen en indien nodig assistentie te verlenen. De kustwacht meldt dat ze een ontwateringspomp naar de Delphinus hebben overgebracht en ter plaatse blijven om toezicht te houden.
Klik op de link >>>>>> Bekijk de video

De rederij van het schip heeft naar verluidt ook contact opgenomen met Resolve Marine om te helpen. Er werden regelingen getroffen om sleepboten te sturen om het gehandicapte containerschip te assisteren. Het 14 jaar oude schip, dat geregistreerd staat in Liberia, was vertrokken uit Vancouver, Canada en voer naar Oakland, Californië. Sommige rapporten suggereren dat het schip van 65.950 dwt voor de kust van Californië cirkelde in afwachting van de terminalruimte in Californië.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Video-Hoe het Suezkanaal werd gered
TomoNews  heeft deze geweldige video uitgebracht genaamd "Hoe het Suezkanaal werd gered".
Met een lengte van 400 meter en een breedte van bijna 60 meter lag het 20.000 TEU containerschip Ever Given  afgelopen maart zes dagen vast in deze vitale scheepvaartroute en blokkeerde het alle scheepvaartverkeer. Voor het weer vlot trekken van het 224.000 ton zware containerschip is circa 30.000 kubieke meter zand gebaggerd om het schip te bevrijden en zijn in totaal elf havensleepboten en twee krachtige zeesleepboten (Alp Guard en Carlo Magna) ingezet. De intense  bergingsinspanning  heeft zich gericht op het verwijderen van zand van onder de voor- en achterkant van het schip, terwijl het schip ook met sleepboten wordt getrokken.

Arbeiders wisten eerst het achterste deel van het schip te bevrijden door het achterschip in het kanaal te slingeren terwijl de boeg nog vastzat in het glooiende zand dat de zijkant van het kanaal vormt. In dat stadium werden sleepboten gebruikt om ervoor te zorgen dat een windvlaag en stroming het achterschip niet terug de oever in duwde terwijl arbeiders nog bezig waren om de boeg vrij te maken. De blokkering van zes dagen kostte Egypte naar schatting 14 miljoen dollar per dag.

5 van de 7 gemelde incidenten tegen schepen deden zich voor in de Straat van Singapore (Azië, april 2021)

Het aantal incidenten in april. In april 2021 werden in totaal zeven incidenten (alle daadwerkelijke incidenten) gemeld in Azië. Het betrof allemaal incidenten van gewapende overvallen op schepen . Er was geen piraterij-incident. Van de zeven incidenten deden zich vijf incidenten voor met schepen die onderweg waren in de Straat van Singapore (SS), één incident aan boord van een schip aangemeerd bij MOT Terminal, Sandakan, Oost-Maleisië en één incident aan boord van een schip dat voor anker lag in de Baai van Manilla, de Filippijnen.

Bij deze incidenten zijn in de periode januari-april 2021 in totaal 24 incidenten (waarvan 23 daadwerkelijke incidenten en één poging tot incidenten) van gewapende overvallen op schepen gemeld in Azië. Dit is een afname van 38% ten opzichte van dezelfde periode in 2020. In de periode januari-april 2020 zijn in totaal 39 incidenten (waarvan 38 daadwerkelijke incidenten en één poging tot incidenten) gemeld. De ernst van incidenten. Van de 23 daadwerkelijke incidenten in januari-april 2021 was er één een CAT 2-incident, zeven CAT 3-incidenten en 15 CAT 4-incidenten (waarbij de daders niet gewapend waren en de bemanning niet gewond raakte).

Incidenten tegen schepen in de Straat van Singapore (SS) In de SS zijn van januari-april 2021 in totaal 12 daadwerkelijke incidenten gemeld
(11 incidenten in de oostwaartse rijstrook van het verkeersscheidingsstelsel en één incident in de westwaartse rijstrook). Dit is een daling met 50% ten opzichte van januari-april 2020 (24 incidenten). Vanwege het voortdurende voorkomen van incidenten in de SS, heeft het Centrum op 23 april een Incident Alert (IA 03/2021) afgegeven om de scheepvaartgemeenschap te waarschuwen voor de terugkerende incidenten in de SS, met name bij Tanjung Pergam, Bintan Island, Indonesië. .

Incidenten melden
In april ontving het Centrum 10 nieuwe incidenten / versterkende rapporten van de respectieve focal / contactpunten.

Drie Bulgaren veroordeeld voor het smokkelen van cocaïne naar Zuid-Afrika over zee

De Zuid-Afrikaanse autoriteiten hebben drie Bulgaren veroordeeld tot langdurige gevangenisstraffen vanwege hun rol in een grootschalige cocaïne-smokkelonderneming waarbij ten minste drie schepen betrokken zijn. De mannen, door aanklagers geïdentificeerd als Mario Radoslavov Vasev, Asen Georgiev en Atanhas Mihaylov Bikov, werden op 1 maart gearresteerd tijdens een drugsaanval op het vrachtschip Windward. op de Bovenwindse in januari en februari. Nadat het schip eind februari een schip-naar-schip-overdracht had uitgevoerd, vielen de onderzoekers aan en namen 973 blokken cocaïne en ongeveer $ 1,1 miljoen in contanten in beslag. De groothandelswaarde van de trek (op de Zuid-Afrikaanse markt) wordt geschat op $ 41 miljoen, waarmee het de op een na grootste inbeslagname van cocaïne in het land ooit is. Het schip is in beslag genomen, samen met nog twee verdachten van smokkelactiviteiten.

In slechts twee maanden tijd zorgden Zuid-Afrikaanse aanklagers voor veroordelingen en lange gevangenisstraffen voor de drie verdachte leiders. Vasev, Georgiev en Bikov werden schuldig bevonden aan het illegaal binnenkomen van Zuid-Afrika en de handel in drugs. Na rekening te hebben gehouden met de opgeschorte tijd, kregen ze gevangenisstraffen van respectievelijk 12 jaar, 13 jaar en 0 jaar (tenzij ze later worden veroordeeld voor een nieuw misdrijf). Ze zullen ook activa verbeuren die verband houden met hun smokkelactiviteiten, waaronder luxe auto's die in Zuid-Afrika zijn gekocht. De zes Birmese bemanningsleden van het schip en een bulgaar werden vrijgelaten. Er loopt een onderzoek naar de verbindingen en het distributienetwerk van de smokkelaars.

Vier bemanningsleden gered van brandend vissersschip

De reddingsbootbemanning van de RNLI in Courtmacsherry, Ierland, werd vrijdagochtend om 0145 uur opgeroepen om een ​​vissersvaartuig te helpen dat ongeveer 20 mijl ten zuidoosten van Old Head, West Cork, in brand was gevlogen. De reddingsboot Frederick Storey Cockburn en haar bemanning vertrokken binnen 12 minuten na kennisgeving. Het Valentia Marine Rescue Coördinatiecentrum van de Ierse kustwacht gaf ook de mayday-oproep van het vissersschip door aan nabijgelegen goede Samaritaanse vaartuigen en stuurde een reddingshelikopter uit Waterford om te helpen. Binnen enkele minuten na de mayday-oproep moest de vierkoppige bemanning van het vissersschip het schip verlaten voor hun reddingsvlot, en het vuur overspoelde hun boot snel. Met goede Samaritanen die hen te hulp kwamen, hoefden de overlevenden niet lang te wachten: de PSV VOS Pathfinder,  die opereerde op het nabijgelegen gasveld van Kinsale, zette zijn eigen snelle reddingsboot ter plaatse en lokaliseerde snel de reddingsboot. De bemanning van de Pathfinder nam onmiddellijk alle vier de vissers van het reddingsvlot veilig aan boord, zonder melding van verwondingen.

Toen de reddingsboot Courtmacsherry en de Rescue 117-helikopter ter plaatse kwamen, werden alle vier de slachtoffers overgebracht naar de reddingsboot voor transport terug naar de kust. Ondertussen gebruikte een andere OSV zijn brandweerlieden om de brand op het vissersschip onder controle te krijgen. De boot had echter ernstige schade opgelopen bij de brand en is uiteindelijk zaterdagochtend rond 07.00 uur gezonken, aldus Courtmacsherry RNLI. De RNLI is een volledig vrijwillige zoek- en reddingsdienst die al bijna 200 jaar zeelieden van het VK en Ierland redt. Het werkt nauw samen met de Britse kustwacht en de Ierse kustwacht en levert de oppervlakte-activa voor de meeste SAR-operaties op de Britse eilanden.