PANAMA-KANAAL

Gestart door Willem Visser, zo/ 5/mrt/2006 : 23 : 09

Vorige topic - Volgende topic

Ron ik type niet zo snel dus daarom jouw reactie gemist .

M.vr.gr.Huub .

wo/20/nov/2019 : 20 : 16 #101 Laatste wijziging: wo/20/nov/2019 : 20 : 19 door Ron Swaab
Desbetreffende foto van Pieter is genomen aan stuurboordzijde ter hoogte van het lading/klerk kantoortje.
Bakboord was de hut van de kok.
Helemaal duidelijk Huub. :smiley_happy_thumbup:
Liefde...... klein,maar wat een woord!

Klopt helemaal Ron . Ik wist wel dat de kok aan bb z'n hut had maar aan sb had ik het niet meer geweten .

M.vr.gr. Huub .

Citaat van: Huub. op wo/20/nov/2019 : 20 : 21 Klopt helemaal Ron . Ik wist wel dat de kok aan bb z'n hut had maar aan sb had ik het niet meer geweten .

M.vr.gr. Huub .

Later zat daar de Super-Cargo die natuurlijk belast was met de stuwage van de lading.
Ook werden er wel monsterzakjes met cacaobonen/koffiebonen gestouwd voor de ontvangers in Europa (nederland/Duitsland)
De functie van supercargo heeft niet lang geduurd volgens mij/

Voor zover ik het me nog voor de geest kan halen was deze hut in gebruik als een opbergruimte , maar de deur naast deze hut was veel belangrijker want daar zat de bar .

Zal morgen mijn berichten hier verwijderen,zijn een beetje off-topic gegaan,hahaha

Pannama kanaal is vier of vijf jaar geleden dat ik er met een cruisschip de Infinity doorvoer van Carthagena Colombia naar Mexico en San Diego maar met de Ulysses in 1966 was ik er nog 'n paar uur in als roerganger op weg naar oa Chili.  Men verbreedde het tijdens  mijn laatste doortocht.  Vrg  Hub   

OP die foto's zie ik die luchtkokers en als dekhaas moest je bij echt zwaar weer soms aan dek om die soms pff stroeve rotzakken op het dekhuis van de wind weg te draaien.
Mooie foto's en daarom toch mooie herinnering.

Merci mannen.Hub Welzen

Ik ben een model Es-boot aan het bouwen volgens originele bouwtekeningen. (Hij is nog lang niet af, dus verfwerk en dergelijke moet nog verder gedetailleerd worden.) Daaruit blijkt dat de ruimte (breedte) naast het verhoogde winchdek voor de opbouw ongeveer 1.20 meter is. Voor de volledigheid wat foto's:

Deze horen hier eigenlijk niet thuis, maar omdat de discussie zich ontspon, toch maar even geplaatst.
Groeten, Pieter

do/21/nov/2019 : 12 : 20 #109 Laatste wijziging: do/21/nov/2019 : 12 : 23 door Ron Swaab
Bedankt voor deze details Pieter,en zoals ik ook al opmerkte dat de ruimte iets meer dan een meter was,haha.
Niet wetende dat de foto vanaf de achterkant ruim 3 was genomen en ik ervan uitging
dat het ter hoogte van voorkant ruim 3 was.
Nu is er trouwens wel te zien dat er een patrijspoort zit in het ladingkantoortje en aan bakboord in de hut van de kok.
Huub dacht van niet,zoals je eerder kan lezen.
Veel succes gewenst met de afbouw van het modelschip,ziet er al goed uit! :smiley_happy_thumbup:

Groet Ron.