PANAMA-KANAAL

Gestart door Willem Visser, zo/ 5/mrt/2006 : 23 : 09

Vorige topic - Volgende topic

De foto's waren oorspronkelijk dias, dat was goedkoper in die tijd. Een aantal heb ik omgezet naar foto's, maar daarmee gaat de kwaliteit er niet op vooruit.
Ik ben maar een keer door het Panamakanaal gevaren (nou ja, ook terug natuurlijk), en dat was met de Hermes. Het zijn eigen foto's dus je ziet 't zoals het was. Wel een grabbelton al die verschillende dekladingen. Volgens mij gingen die buizen naar Punta Arenas. We hadden ook nog een fokstier aan boord. Daar heb ik elders op het forum iets over geschreven. Groet, Pieter

Schitterend Pieter, roept weer veel herinneringen op.  :smiley_happy_thumbup:

Wat een verschil met vroeger, onze tijd........

Mooie foto,s......het enigste wat mij echt opvalt is de weinige ruimte tussen het dekhuis en de verschansing.
Op die foto met die loodsladder is het goed te zien,in mijn denkbeeld was het veel breder,
maar zal wel door de jaren komen. Ron

mooie foto's pieter en ron ik denk dat de foto klopt want daarom is het een foto  .
het ziet er inderdaad vreemd uit maar bij de es-sen had je de winchen van ruim drie op een verhoging staan tegen het dekhuis ongeveer gelijk met de gang langs het dekhuis, tjonge wat een zin.

dus komt het neer dat ruim 1 en 2 en 3 hiervoor nog liggen en dat lijkt ook weer krap.
maar er is ook een sooitje aan dek van gemaakt door die dekmannen. oei oei oei,  maar in de mk. was het echt netter.
gred

wo/20/nov/2019 : 19 : 25 #94 Laatste wijziging: wo/20/nov/2019 : 19 : 37 door Ron Swaab
Is toch een beetje gezichtsbedrog op die foto,waarschijnlijk door de plek waar de foto genomen is,
want op die foto lijkt het net of er maar iets meer dan een meter tussen verschansing en dekhuis zit.

Op onderstaande foto zie je dat het wel degelijk meer is.
Gezichtsbedrog waarschijnlijk!?...een foto heeft geen diepte.

Liefde...... klein,maar wat een woord!

Nee Ron dat is geen gezichtsbedrog hoor . De masten en laadbomen vòòr de accommodatie stonden verder naan buiten . De foto is niet heel duidelijk , had in die tijd een goedkope camera , maar het is wel zichtbaar .

M.vr.gr. Huub .

wo/20/nov/2019 : 19 : 58 #96 Laatste wijziging: wo/20/nov/2019 : 20 : 02 door Huub.
Ik heb de foto , met de sleepboot ervoor ,  vanaf het schavotje genomen en dan zie je de laadboom links op de foto .

M.vr.gr. Huub .

Ja,maar ik bedoel dus de afstand dekhuis/verschansing,heeft niets met de bomen te maken m.i.
Je ziet op jou foto dat er bijna een container tussen zou passen,en op de foto van Pieter lijkt het heel eng,
doordat het trapje voor de loods tegen het dekhuis staat en met de opgerolde loodsladder de boel vol lijkt te staan.

oooooooooo,nou snap ik hem.....
De foto is genomen vanaf de gang onderdeks achterkant ruim 3......
Ja natturlijk! wat een eikel ben ik.
Dacht dat het vanaf voorkant ruim 3 was genomen....... :smiley_wc2:

SOLLY VOOR HET MISVERSTAND.

Je ziet een aantal containers aan dek staan maar het laatste wazige voor de acc. is geen container maar het dekhuisje vòòr de acc. . In de acc. was de eerste hut aan de voorzijde van de acc. zowel aan sb als aan bb niet voorzien van patrijspoorten aan de voorzijde omdat de 2 kleine dekhuisjes ervoor stonden .