POLLUX

Gestart door Willem Visser, wo/21/okt/2015 : 20 : 06

Vorige topic - Volgende topic

Hoi Wim,
Ben heeft nummer 4722 in het register, opleiding jaar 1962.
Waarschijnlijk kwam de één en ging de ander in jullie geval.
Gr, Kees

wo/24/nov/2021 : 23 : 12 #371 Laatste wijziging: zo/ 5/dec/2021 : 11 : 02 door Willem Visser
Krantenbericht over Ben Kornelijnslijper, oud Pollux leerling. In 2020 overleden en was meestal op de pikheet aan boord Pollux.
Hij heeft de visserij geschiedenis van Enkhuizen verzameld en zijn Braziliaans vrouw heef het overgedragen aan het visserijmuseum i
in Enkhuizen hun woonplaats. Het geheel gaat terug tot eind 1800.

Wim Kuster (Coaster W)

GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Willem,
Bedankt voor het plaatsen ziet er goed uit. Ik denk dat je een hoop Polluxmaten een plezier heb gedaan.
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

We gingen toen ... de Pollux nog Pollux was een biertje halen in Karpershoek Ben en z,n vrouwtje mooie gezellig tijd met ze gehad.

Polluxbeer 4683

Polluxbeer 4683 dat pilsje met jou destijds op de Pollux was ook🍻gezwellig maar: "Nothing can last forever" Piet!

8 april 1949 Pollux 100 jaar

di/ 7/dec/2021 : 16 : 02 #377 Laatste wijziging: di/ 7/dec/2021 : 18 : 34 door Willem Visser
Hoi Hub ja dat weet ik nog wel we staan ergens met en groepje op de foto, het werd toen nog een lange middag we gingen altijd even biertje pakken bij Karpershoek met nog wat Polluxberen zie boven met Ben.
Huub ik kom er nog steeds een heerlijke ouwe rot kroeg.

Oke Hub het zal bij jullie wel wat beter weer zijn als hier in Den Helder stormachtig en nat.

Groeten Polluxbeer 4683

Ontegenzeggelijk Bootsmaat schaaf op de foto of het is zijn dubbelganger.

Vrg Coaster
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

Het boegbeeld van de Pollux