HAVENPLAATSEN EN BUURTEN

Gestart door Ton Kompier †, ma/27/mrt/2006 : 23 : 36

Vorige topic - Volgende topic

Citaat van: Ron Swaab op zo/16/dec/2007 : 19 : 11 Matarani,dat kleine plaatsje in Peru,lijkt uit z,n krachten te zijn gegroeid!!
In de tijd dat ik daar kwam,moest je eerst een paar kilometer treinrails volgen omhoog,en dan had je 1 bar/h....kast de muskietenbar genaamd.

http://www.youtube.com/watch?v=X7RS0rSSrgo&feature=related

Pag.06 bericht #51.
Weet je nog dat wij met z'n 2e dat van God verlaten, gortdroge stadje Matarani boven in bergen binnenliepen. We voelden ons 'gunslingers' die El Paso in 1828 binnenreden. Mensen gingen gauw naar binnen, kinderen kropen weg achter hun moeder. We kwamen dan ook gewoon in onze werkkleding. En idd., 1 bar met ongekoelde flesje bier.
Hel op aarde.
Groet, Peli.

Schitterend die verhalen.
Met genoegen gelezen.
Groetjes en een goed weekend.
Kees

Ja hoor dat plein met dat standbeeld is wel degelijk in Valparaiso en het imposante gebouw erachter is v de Marine academy en ik meen ook museum want Valpo is vanouds een navy city. Is wel een goed kwartier lopen v waar de schepen liggen .
Daar liggen nu ook de cruise  schepen en een groot Chileens navy Tall ship.

vr/20/nov/2020 : 11 : 11 #413 Laatste wijziging: vr/20/nov/2020 : 11 : 14 door ed eerbeek
gaat niet over scheepvaart , maar wel rotterdam , al was valpo wel gezelliger in m'n herinnering
maar vindt het wel een mooi stukje techniek en knap werk uit de oude tijd zonder computers.
gred

Haven Amsterdam jaren 50 60 met Java eiland, Sumatrakade Stoomvaart Maatschappij Nederland. Levantkade Knsm. Aan de Javakade ligt de Oranje, links boven.

De eilanden van Amsterdam.
Van rechts naar links: KNSM-eiland, Sporenburg, Borneo-eiland en Cruquiuseiland.

GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

za/13/mrt/2021 : 12 : 21 #415 Laatste wijziging: za/13/mrt/2021 : 20 : 06 door ed eerbeek
daar is'ti weer met wat over antwerpen , vele zullen dit herkennen denk ik ,  had dit al eerder geplaatst bij filmpjes, maar hier past het ook wel en het frist je geheugen weer een beetje op

.

als je hierop KLIKT krijg een keuze over negen haven film-onderdelen over oud Antwerpen.

ik vond ze leuk maar kost je veel tijd dus af en toe kijken.

gred

Oranje Nassau op de rede van Madeira

Es boot in Trinidad

vr/17/sep/2021 : 14 : 39 #418 Laatste wijziging: vr/17/sep/2021 : 15 : 10 door Ron Swaab
Zo zullen de meesten onder ons zich Buenaventura nog wel herinneren.....(laatste filmpje)
In het 1e filmpje het ontstaan van de haven in Buenaventura...
In het 2e filmpje worden ook Cartagena en Baranquila bekeken.

Liefde...... klein,maar wat een woord!