Re: MARITIEME VAARDAGEN/STORTEMELK

Gestart door Ton Kompier †, do/15/sep/2016 : 15 : 18

Vorige topic - Volgende topic

Mooi mannen dat jullie allemaal mee komen voor de reis met de Stortemelk

Ik kan er helaas niet bij zijn Piet want de aankomst tijden van Ryan vliegtuigen zijn rond 10.30 uur op zaterdag dus dat red ik niet op tijd bij de afvaart te zijn. ik zie zomogeljk wel naar sail Den Helder te gaan in Juni want rond die tijd ben ik reeds geboekt voor een vlucht Nederland en al is
Ryanair redelijk geprijst bij tijdig boeken, ook ik heb grenzen in fin-mogelijkheden. Volgende keer stort ik mij hopelijk wel in 't "Stortemelk" vertier.

Vrg........Hub in bewolkt Birzebugia

Stem vandaag nog op de 'Maritieme Vaardag' en zeg 'Ja, ik ga mee'. Doe het voor dat het te laat is, want je hebt nog maar 20 dagen de tijd om je aan te melden en Vol=Vol
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Dat is heel erg jammer Hub, we zullen je missen :drinking01:
                      Groet,
                                   Kees

Komt goe Kees want we komen elkaar (inshalla) heus nog wel tegen .....Vrg uit nu warmer en zonnig Birzi      Hub

di/21/mrt/2017 : 11 : 38 #35 Laatste wijziging: ma/ 4/mei/2020 : 17 : 37 door willem visser
Beste Maritieme Vrienden,

Het ziet er naar uit dat de inschrijving mogelijkheden aankomend weekend gaat stoppen inzake de vaartocht met de Stortemelk 22 april - de aanmeldingen zijn inmiddels de 100 al
gepasseerd, het moment van "Vol is Vol" komt nader !!!!!!!

Na betaling dient men zich aan te melden bij Willem Verdonk, die je dan op de monsterrol bij schrijft - voorschrift havendienst, aantal personen + namen aan boord met varen -  mail naar Willem Verdonk verdonk.willem.vito@gmail.com zodat de organisatie vlot kan verlopen bij het inschepen 22 april.

Ook gisteren zijn we druk in de weer geweest met 7 man aan het onderhoud op de schepen van "Rederij het IJ"
Toch kunnen wij met elkaar nog wel wat mensen gebruiken, die zo af en toe eens willen komen helpen met het een en ander.
Het bekende motto luid "Vele handen maken licht werk".
Mocht u een handje willen komen helpen, mail dan naar Willem Verdonk verdonk.willem.vito@gmail.com of Kees van Huisstede naporra1731.voc@upcmail.nl

groet, Kees van Huisstede :smilie_animal_dog:

ma/27/mrt/2017 : 20 : 46 #36 Laatste wijziging: ma/ 4/mei/2020 : 17 : 46 door willem visser
KLIK OP DE LINK VOOR INFO OVER >>>>>>>>>>>>  Rederij het IJ

Ook vandaag waren Willem Verdonk en Kees van Huisstede druk bezig met het onderhoud van de Stortemelk en de Independent3.
Mocht u hen een handje willen helpen, alle hulp is welkom en zullen zij U met open armen ontvangen.
Mocht U geïnteresseerd zijn, dan  kunt U deze 2 heren een berichtje sturen en zullen zij U graag uitleg geven over het hoe of wat.
Willem Verdonk verdonk.willem.vito@gmail.com of Kees van Huisstede naporra1731.voc@upcmail.nl

Namens de maritieme organisatie 'vrienden van de pollux' dank aan de firma ags
voor de donatie die wij mochten ontvangen.
Hoe meer vrijwillige klussers en hoe meer vrijwillige donaties, hoe lager de kosten
voor de vaar evenementen die wij organiseren, anders kunnen wij dit voor een
redelijke prijs niet organiseren.
                                                   Kees :smilie_party_cheers:

di/11/apr/2017 : 16 : 46 #38 Laatste wijziging: ma/ 4/mei/2020 : 17 : 52 door willem visser
De onderstaande foto's zijn genomen op 3 april en waren Kees en Willem weer druk bezig met het onderhoud op de Stortemelk

Het was weer een mooie klusdag, eerst de ankerwinch roestvrij gemaakt en in de menie , daarna alle trossen uit het kabelgat getrokken voor inspectie en waar nodig reparatie,
Kapitein Rob had nog een mooi vaartochtje met de Independent 3 en Kees en ik mochten niet mee, snif,snif

di/11/apr/2017 : 17 : 29 #39 Laatste wijziging: ma/ 4/mei/2020 : 18 : 14 door willem visser
Beste Mensen,

Met vier man klussen is altijd leuker dan met twee man, de groep mag best nog uit wat meer mensen bestaan - niets moet en alles mag - en in goed overleg.

Veel reparatie werk, bik en schilderwerk, vorige week wat splitswerk uitgevoerd en vandaag kregen de boeien de aandacht.

De HWTK binnen de groep had vandaag ook het nodige te doen op elektra gebied.

Anker spil gaat er steeds mooier uit zien ( althans dat vinden wij ............... )

Er staan nog een aantal montage en las klussen op het lijstje, en in de machinekamer wachten nog twee grote pompen op revisie en onderhoudsbeurt.

Opruim en sorteer werk in machinekamer en kabelgat zijn wat van die klusjes die je op je gemak kan uitvoeren als je het wat rustiger aan wil doen en geen echt zwaar werk aan kan.

Beetje poetsen en schoonmaken op de brug of binnenruimtes, niemand zal je tegen houden !!

Veel  montagewerk op het achterschip en bovendek binnenkort voor de metaalbewerkers onder ons.

Of je nu een keer per maand komt of twee keer per week dat moet je zelf weten, als je er maar lol in hebt.

En ............... wij doen het omdat we het sowieso hartstikke leuk vinden lekker op een schip in de weer, binnen of buiten ( ieder zo zijn hobby ) het maakt ons niet uit, we voelen ons er lekker bij.

Daar staat tegenover dat de Rederij het goed met ons maakt als we maritieme vaartochten organiseren ( voorheen de pikheet en reünie dagen ) in samenwerking met Vrienden van de POLLUX  en een groep KNSM'ers, ( ook een vaste kern Marine mannen hebben inmiddels ons weten te vinden ) of je nu op dek of machinekamer je vaartijd hebt door gebracht dat maakt op de vaardagen totaal geen verschil .............. we hebben allemaal iets met schepen, varen en de zee.

groet,

de Klusgroep

Klusdag 10 april