SURINAME

Gestart door Gerrit, za/25/jul/2015 : 16 : 45

Vorige topic - Volgende topic

Ik denk dat ik ook eens gevaren hebt met die man, het kan op de Ares zijn geweest, maar ook ergens anders, aardige vent was het.
Je mag wel alles eten maar niet alles weten

Mooie zwarte man was die Marchall Hans. Harde werker  en altijd een lach over zich. Was matroos. 

Hub, leuk verhaaltje over Marchall. Mij is ooit verteld dat je best tussen de piranha's kan zwemmen, zolang je maar geen bloedend wondje hebt.
Er zijn verhalen dat ze een hele koe tot aan het bot kaal aten in een zeer korte tijd, dus voor mij sowieso geen zwempartijtje tussen deze vissen.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Ja ik Las ik dat ook in die zin dat ze met oversteken van vee in die landen een zieke koe doodden en die bloedend in de rivier gooien. Als die pirana dan die koe op vraten kon het ander vee over steken. Brr , net als jij Willem pas ik er voor daar te zwemmen.       

Liefde...... klein,maar wat een woord!

Tjonge Ron , dit videotje laat wel heel goed zien hoe ageessief die rotzakken Pirana's zijn. Daar steek je een bloedende been niet in het water want dan loop je de rest v je leven een poot
Goeie film man👍 

Ron ik dacht dat die duizendpoten ook ,,zwaar''giftig zijn.
Ik heb ook met Forbes , Baylie zowel vader als zoon gevaren toen ik mijn vrouw pas kon en naar haar toeging liep ik over de Jac. v. Lennepkade was daar een opstootje stonden die jongens van Turcs island daar met een verkoper van 2ehands auto`s te bakkeleien
had aan 1 van de maats een rotte 2e hands auto verkocht,die kerel schreeuwde als een mager varken terwijl Forbes of Bailie hem aan zijn kraag hield, toen de politie kwam moest hij zijn geld terugbetalen.
Jan de Jong

Tja Jan,de giftige duizendpoot (takaab) of centipede.
Ze zijn niet dodelijk maar wie gebeten wordt zou bijna wensen om maar dood te gaan,
zo heftig is de pijn die het gif veroorzaakt.

Zaten af en toe wel eens in onze tuin,en was ik bang dat die jongens een keer gebeten zouden worden.
Vooral na een flinke regenbui zag ik ze wel tussen de-op de plantenstruiken zitten.
Deze monsters komen niet alleen op het vaste land voor maar zwemmen ook in het water,
Liefde...... klein,maar wat een woord!

Denk niet dat ze echt duizend poten hebben maar geloof wel dat je duizend keer wenst dat je niet gestoken werd als zo'n lekker reptile je pakt.   

Jan de Forbes die ik bedoel heette Marchall Forbes maar Baily Kende ik niet. Zou leuk zijn als jij, Hans en ik het over dezelfde matroos hebben als waarmee ik als 19 jarige op KNSMer Ulysses voer. Die was t/o mij vrij oud dus minstens 50 jaar. Ik deelde hut en zeewacht met hem.
Die man leefde !
In Barancilia Colombia haalde hij mij uit een danstent waar topples meisjes met je dansten. Omdat ik toen op gangway wacht hoorde te zijn en nadat een andere matroos Jan Muylenboom in het wachtboek kijkend blij aangaf daar wachtvrij te zijn. Op mijn daartoe strekkende vraag antwoordde hij dat  ik dat ook was maar hij had niet goed gekeken. Toen ik aan boord kwam was het kwaad al geschiedt en werd er aan boord gejat
10 dgn gagestraf en de levensles me altijd zelf te overtuigen.