SURINAME

Gestart door Gerrit, za/25/jul/2015 : 16 : 45

Vorige topic - Volgende topic

Tanks worden gelost van de Ladon voor de Tris in Paramaribo

GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Destijds stonden er heel wat mill. verhalen v d Tris op forum.
De Ladon was net als al die ON -boten best snel voor zijn tijd en ONers vervoerden soms ook enige pass naar Surinam of Curacao. Ik maakte 1 reis als off bediende op de Parthenon naar de west+oostkust VS.
maar was blij weer aan dek te kunnen want bediende lag mij niet. Ik kende echt wel fijne stuurlui op zee maar die 1e en ik lagen elkaar niet. Kan goed aan mij gelegen hebben omdat ik mij als steward me gekooid voelde. Hij ging met z'n vingers soms over en in die richels van de officers ventil. openingen onder in hun deuren en ja dan vond hij ook wellicht wat stof terwijl ik het maar flauw vond want ik had echt waar best veel te doen. Toen hij 's onder aan de trap naar mij stond te schreeuwen viel mijn emmer met sop (per ongeluk🖕) en vervuilde zijn mooi wit uniform .  Ik hoefde nooit meer als bediende mee bij de KNSM en had het prima naar mijn zin als OG aan dek v Pericles                 

Hub,
 Stuurman toevallig Jan Jiskoot uit Haarlem ? ? ?

Vrg Coaster
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

Die naam weet ik echt niet meer Coaster
Wellicht een prima stuurman maar zo puntje precies wat voor zijn functie ook zijn goede kant zal hebben gehad. Ze hadden geloof ik best veel echt diverse verantwoording maar pff , vingers over de richels van de ventilatie.