Re: MARITIEME VAARDAGEN/STORTEMELK

Gestart door Ton Kompier †, do/15/sep/2016 : 15 : 18

Vorige topic - Volgende topic

wo/28/jul/2021 : 12 : 57 #220 Laatste wijziging: wo/28/jul/2021 : 13 : 10 door Ron Swaab
Makkelijk als je er in de buurt woont,en ben er eens langs gereden.
Een oud vies bootje lag er ietwat troosteloos bij.
Toch maar de moeite genomen om wat plaatjes te schieten.

Een schip zonder naam....?

Heee,een naambord!

De meerkoetjes met hun kuikens maken een lawaai van jewelste...

Denk dat er met dit kraantje ook wel wat hijsjes van mij zijn opgetakeld.

Hieronder enige uitleg over het schip

Als afscheid bij het wegrijden de beeldengroep Amphitrite,welke is gemaakt door Albert Termote
in 1956 voor de Koninklijke Nederlandse Stoomboot-Maatschappij.

Amphitrite was de naam van een Griekse zeegodin.
De meeste schepen van de KNSM hadden namen ontleend aan de Griekse, Romeinse of Egyptische mythologie.

Tot zover het scheepje welke door Willem was gefotografeerd en Piet er een vraag over stelde.
Ik zat er niet ver naast met mijn suggestie om aan een opleidingsschip te denken.

Groet Ron.

ps,kijk ook even naar onderstaande link.

https://www.booking.com/hotel/nl/svalbard-b-amp-b-captain-39-s-cabin.nl.html
Liefde...... klein,maar wat een woord!

wo/28/jul/2021 : 13 : 18 #221 Laatste wijziging: wo/28/jul/2021 : 13 : 21 door Ron Swaab
Zo ziet het scheepje er uit op de site.
Twee nachten voor 2 personen iets rond de 220 euro.
Recensies zijn heel goed te noemen,vooral de bedden en de douche worden bejubeld/

Hoi Ron en Willem bedankt voor de foto,s en de info hier van dat scheepje ja ik zat al zelf al in de goede richting ik dacht ook het heeft iets te maken met visserij in spectie en onderzoek het Duitse Wasser Ambt.

Wij hebben op Texel het Nioz met diverse onder zoek schepen de grootste is de Pelagia als ik het goed heb heeft voor het laatst een grote reis gemaakt richting Indonesia en Zuid Africa.

Oke mannen hou je haaks en tot op de Stortemelk .

vr/ 6/aug/2021 : 14 : 20 #223 Laatste wijziging: vr/ 6/aug/2021 : 14 : 24 door Ron Swaab
Zo zie je maar weer hoe zo,n item als dit zo plots kan eindigen in helemaal niets.....
op een berichtje van Piet na dan....
Rij ik speciaal nog even langs die schuit om er achter te komen over het hoe en wat.

Zo gaat het eigenlijk met alle onderwerpen die geplaatst worden ,maar veel reacties leveren dit niet op.
Wordt hier wel eens moedeloos van,want waarom zou een enkeling dit forum levendig houden!?
Heeeel langzaam dooft het kaarsje en zal dit forum niet meer  zijn dan een dierbare herinnering .

Tis vacantie tijd Ron en ik kan mij enigszins wel wat voorstellen hoe je voelt .  Er komt daarna heus wel weer wat leven in de brouwerij . Althans dat hoop ik. Op een enkele uitzondering na kunnen zich jonge nieuwe mensen toch veel moeilijker echt verplaatsen in wat wij voelen m.b.t varen rond de 60er jaren. Tja en magere Hein zorgt echt wel onverminderd  dat meerderen van ons bij de N.C.L monsteren.

De Stortemelk ligt momenteel even stil tot het einde van de maand, omdat Rob en Debby aan het genieten zijn van een vakantie in eigen land.
Vorige week dinsdag is er nog geklust buitenboord en donderdags hebben we nog gevaren met de stadspas.
Er staan nog wel een paar afvaarten gepland in september met een grote groep mensen en hangt alles af wat Rutte vrijdag gaat zeggen.
Op de foto zijn Mart Bark en Kees van Huisstede bezig om de roestplekken buitenboord weg te werken.

GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

do/ 9/sep/2021 : 21 : 10 #226 Laatste wijziging: do/ 9/sep/2021 : 21 : 56 door Willem Visser
Vorige week donderdag 2 tripjes gemaakt met leerlingen van het ROC in Hoofddorp.
Deze leerlingen worden opgeleid tot stewardess in de luchtvaart of als grondstewardess
Er waren vele jongedames en een enkele jongeman aan boord.
De eerste trip was van 11.00 u tot 14.00 u en was het weer een beetje wisselvallig en kregen we op het Markermeer veel last van vliegjes,
waardoor de buitendekken in een mum van tijd leeg waren en iedereen de salons invluchtte.
De 2e trip was van 14.30 u tot 17.30 u en had deze groep meer geluk het zonnetje brak door en de vliegjes waren verdwenen.

De bemanning van de Stortemelk v.l.n.r. Art de barkeeper, matrozen Mart Bark, Kees van Huisstede en Rob Aarnoudse eigenaar Stortemelk

Op Pier 14 staan al de eerste van de 100 passagiers klaar om aan boord te gaan

De kleine sluis van de Oranjesluizen met pleziervaartuigen

Op het Markermeer kwamen we dit mooie scheepje tegen

Het Muiderslot in Muiden

De jachthaven van Muiden

Deze dames genoten zichtbaar van het tripje

Weer terug bij Pier 14, iedereen van boord, behalve Kees van Huisstede die even een middelvinger opsteekt naar de fotograaf

Terugvarend naar de thuishaven Zaandam, zagen we dit schip in het dok liggen bij Damen, voorheen ADM

De dag zit er weer bijna op voor deze heren en praten nog even na

Jaja de heren v.d Stortemelk weten wie ze mee nemen. Mooie stewardessen die alles van goe service weten.
Mooie foto's ook mannen.
Ik vloog vrijdag middag weer terug naar Malta .

Mooie rapportage hoop dat als de Polluxberen hun stampotvaart hebben dat het net zo rustig en mooi weer is.

Vrg Coaster
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

Helaas moet ik u mededelen dat de Maritieme Vaardag dit jaar niet doorgaat en zal een ieder die reeds betaalt heeft zijn geld terug gestort krijgen van Rederij het IJ. Dat het afgelast is heeft de reden dat we nog steeds in onzekere tijden zitten vanwege de Corona en het aantal deelnemers te weinig is om te gaan varen. Bij de Nedlloyd reünie waren er 143 aanmeldingen en toen de bevestiging kwam dat het door ging waren er in een paar weken tijd nog maar 88 over. Dit kan ook gebeuren bij de Maritieme Vaardag en willen wij en rederij het IJ dit risico niet nemen dat we straks bijv. met 30 man varen. Mensen zijn nog huiverig om dicht op elkaar te staan of zijn niet gevaccineerd. De organisatie vind het heel jammer, maar zullen hun uiterste best doen om in 2022 vroeg in het voorjaar een vaardag te organiseren.

Namens,

Rederij het IJ
Kees van Huisstede
Piet Roozing
Willem Visser