HAVENPLAATSEN EN BUURTEN

Gestart door Ton Kompier †, ma/27/mrt/2006 : 23 : 36

Vorige topic - Volgende topic

oM TECHNISCHE REDENEN WORDT DEZE TOPIC HIER OPNIEUW GEPLAATST

« Gepost op: 26 februari 2006, 11:37:07 »     

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal,
Misschien is dit een leuk nieuw onderwerp. Zelf heb ik helaas te weinig foto's gemaakt in mijn vaarperiode. Misschien zijn er collega's die er vroeger of nu wel aan toe kwamen?  Ik ben eigenlijk op zoek naar foto's van b.v. Buenaventura en andere havens langs de oost- en west-kust van Zuid Amerika. Buenaventura ben ik nooit vergeten. Het was de eerste echte stapplaats waar ik van boord ging en ingewijd ben in "The Hill".  Wie kent deze "beruchte" wijk?  Ik heb er gelukkig goede herinneringen aan overgehouden.  Ik ging daar als 18 jarig  wtk-tje voor het eerst van boord na Curacao te hebben aangedaan.  Bestaat die wijk nog en hoe zou het er nu uitzien?
groeten van Gerard
Ton

De zee is groot en ik ben niets.

ma/27/mrt/2006 : 23 : 39 #1 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 13 door willem visser
Antwoord #3 Gepost op: 26 februari 2006, 13:50:00 »     

--------------------------------------------------------------------------------
Valparaiso - Chili

gr Wil
Ton

ma/27/mrt/2006 : 23 : 41 #2 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 14 door willem visser
Antwoord #4 Gepost op: 26 februari 2006, 14:00:06 »     

bedoel je zoiets Gerard?.
De Wonogiri op de rede van Antofogasta, Chili

Ton

ma/27/mrt/2006 : 23 : 47 #3 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 16 door willem visser
Bericht van Tina

REEPERBAHN HAMBURG 1960

LANDUNGSBRUCKE HAMBURG 1900

Ton

di/28/mrt/2006 : 00 : 00 #4 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 18 door willem visser
Bericht vanTina:

REEPERBAHN HAMBURG

Gr, Tina
Ton

Antwoord #35 Gepost op: 28 februari 2006, 05:59:27 »     

Citaat van: Jan de Jong op 27 februari 2006, 22:37:47
Beste Wil en Gerrit je had voor de Herberstrasse ook nog zo`n Kneipje de Kuhlenkelder als ik het goed had .Werd door ons meetal de poesten kelder genoemd  de eigenaresse was naar ik meen Ingrid Vis? groetjes Jan de Jong

Ja nou je het zegt, het was vlak in de buurt van de Herbestrabe, de naam van de uitbaatster zegt me niks meer, maar de "poestenkelder" knalde met een noodgang door mijn herinering.
Het was in feite maar een heel klein wereldje dat Hamburg.
Gerrit
Ton

di/28/mrt/2006 : 00 : 02 #6 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 19 door willem visser
Antwoord #37 Gepost op: 28 februari 2006, 15:41:52 »     

Al hele mooie foto's gezien van collega's op dit topic. Allen bedankt. Ik hoop dat er nog velen volgen. 
Zo gingen we na een stapavond in Cabedelo de wal op. Op weg naar het Palmenstrand.  Cabedelo ligt in Brazil. Een soort Paradiso dus van Anneke Kreunlo. De KNSM kwam daar bij mijn weten niet, maar wel de KNSM-dochter, de KHL. Meestal lagen we daar met een of twee boten en werden we door de bevolking uitgezwaaid als we weer vertrokken.
Voor de goede orde: even mijn naam gewijzigd in GerardN, voor de veiligheid, naar aanleiding van de uitzending van Radar op de TV gisterenavond.
groeten,
Gerard

Ton

Hallo Gerard.
Als antwoord op jou vraag:wie heeft er nog foto,s van de stapbuurten zoals de hill in Buenaventura,wil ik zeggen dat als je in die tijd met een camera de wal opging,het risico van een beroving zeer groot was.
Denk alleen maar aan het feit dat de meeste zeelui ooit wel eens van hun horloge zijn beroofd.
Als het niet door een dief was ,dan zat het risico er in dat het meisje van die avond hem per ongeluk in haat tas had zitten.
Groeten Ron.
Ton

di/28/mrt/2006 : 00 : 06 #8 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 22 door willem visser
Antwoord #39 Gepost op: 01 maart 2006, 10:08:58 »     

Hallo Ron e.a.,
Je hebt helemaal gelijk over de fotocamera. Ik nam hem ook bijna  nooit mee de wal op. Maar er waren wel eens momenten, dat het wel gebeurde, bijv. als je een weekend in een haven overlag.  In de  MK waren we dan in principe vrij vanaf zaterdagmiddag tot maandagmorgen. Het laden en lossen ging gewoon door, maar voor ons was dat dan een ideale gelegenheid om eens overdag de wal op te gaan. Echter die gelegenheden waren zeldzaam en meestal  kwam je niet zo ver het binnenland in. Ik ben zo wel eens  per taxi in Lima geweest en kan me dat nog goed herinneren. Helaas geen foto's. Ik heb nog wel wat foto's van Callao van het internet kunnen plukken, hoewel dat natuurlijk niet echt de bedoeling van deze topic is. Misschien herkent iemand deze plaatsen nog.
Ik zet ze hieronder.
groeten,
Gerard

Ton

za/ 1/jul/2006 : 15 : 55 #9 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 23 door willem visser
Deze Strässe is zo bekend dat het ook in modelbouw voorkomt.
Ton