HAVENPLAATSEN EN BUURTEN

Gestart door Ton Kompier †, ma/27/mrt/2006 : 23 : 36

Vorige topic - Volgende topic

wo/20/dec/2006 : 21 : 38 #20 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 29 door willem visser
Ook een bekend straatje
Ton

De zee is groot en ik ben niets.

wo/ 7/feb/2007 : 19 : 35 #21 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 30 door willem visser
Een mooi schilderij van de Scandinavian Bar in Valparaiso, voor vele KNSMers een bekende bar.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Hoe KOM je daar nou in godsnaam aan Willem?????????

PRACHTIG MAN  :smilie_happy_thumbup:

Ron.
Liefde...... klein,maar wat een woord!

Ron, typ de naam van de bar in bij google en zie, er komt iets moois te voorschijn.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Spijker,

Allereerst mooie foto's van ons Amsterdam.

Wat die laminaatschuit betreft, want dat ligt binnen op de dekken, heeft ze minder te verduren dan de Batavia. Zij ligt in weer en wind buiten en dat andere scheepje ligt in de beschutting van de stad dus minder weersinvloeden dus LIJKT het dat het beter onderhouden word. Het tegndeel is waar.
Er word meer euri uitgegeven aan de Batavia als aan deze. Amsterdam is niet zo Cultuur en geschiedenis denkend vergaderen liever dagen weken over wie gaat wat betaleb voor de Otopan en hoe kunnen wij als ambtenaren buiten schot blijven.
Genoeg hier over

VRG Coaster
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

Hoi Wim.

Laminaat...?   tell me!
Maar uhhhhhhhhhhhhhh,regent het meer in Almere dan in Amsterdam?
Denk dat het in die pishoek van het museum ook niet altijd luw is .
Hoe zou het op de orginele schepen eigenlijk hebben gestaan met onderhoud....?

Ron :piratenvlag:

ron dat heb ik nog heel erg na bijna 50 jaar .
dus verwacht niet dat het minder word het tegendeel denk ik eerder
WAAR EEN WIL IS IS EEN WEG EN WIL WIL WEL

zo/11/feb/2007 : 10 : 33 #27 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 31 door willem visser

German Vice Admiral von Spee's cruiser squadron
Leaving Valparaiso, Chile, circa 3 November 1914, following the Battle of Coronel. The German ships are in the distance, with the armored cruisers Scharnhorst and Gneisenau in the lead, followed by light cruiser Nürnberg. Chilean Navy warships in the middle distance include (from left to right): cruisers Esmeralda, O'Higgins and Blanco Encalda and old battleship Capitan Prat.

Hallo wil.

Ik ben een jaar of tien terug nog wel in Panama,Equador,Peru en Colombia geweest,maar had in feite geen tijd/mogelijkheid om de oude dingen zoals bepaalde kroegen op te zoeken,aangezien de door ons bevaren havensteden te ver weg lagen van mijn reisdoel.

Ik ga zeker nog een keertje die kant op,om op m,n gemak de oude route te volgen.
Wanneer........?ik weet het niet,maar dat het gaat gebeuren is een ding wat zeker is.
Een ieder weet ook wel dat er in de tijd een hele boel veranderd is,kijk maar naar je eigen woonplaats,maar sommige dingen zullen er zeker nog wel zijn.

Herinnert iemand  zich nog dat er in Valparaiso die trolley bussen reden?
Tijdens een aardbeving was ik in Valparaiso s,nachts in een hotel,wat uitkeek op een plein waar die bussen reden.
Tijdens die aardbeving vielen er een paar van die masten om waar de bovenleidingen van het electra aan vast zaten.

Een knetterende lichtshow was het gevolg.......terwijl de hoeren madam met de bijbel opengeslagen mijn slaapkamer kwam binnen rennen,ondertussen de woorden schreeuwend,,TERRAMOTTA,,
Wat later ,,aardbeving,,bleek te zijn.

Groet Ron.

zo/11/feb/2007 : 12 : 56 #29 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 32 door willem visser
Nog een mooi plaatje van Valparaiso...

Groet Ron