HAVENPLAATSEN EN BUURTEN

Gestart door Ton Kompier †, ma/27/mrt/2006 : 23 : 36

Vorige topic - Volgende topic

prachtuig die oude havens maar er waren er veel meer ik moet nog evengaan zoeken maar qwel hier mee doorgaan maarten :afro:

di/13/feb/2007 : 17 : 46 #31 Laatste wijziging: do/18/dec/2008 : 12 : 35 door Willem Visser
Je wordt op je wenken bediend Maarten.

foto onder koffieloods in Buenaventura

Groet Ron
Liefde...... klein,maar wat een woord!

di/13/feb/2007 : 19 : 22 #32 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 38 door willem visser
Wie is er niet dronken geweest na een bezoek in New Orleans......??
Cannalstreet & Bourbonstreet met al zijn jazz muziek,live gespeeld .....

Bourbonstreet

in de jaren 60 werd hier de koffie nog zo gelost,heden zit alles in containers en dat heeft heel wat werkgelegenheid gekost....

Port street,de naam zegt het al....
Ook is New orleans bekend om haar streetcars

Ron.
Liefde...... klein,maar wat een woord!

ma/19/feb/2007 : 22 : 39 #33 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 40 door willem visser
Iedere haven heeft zijn eigen charme.
Of het nu een kleine is zoals Lista Fyr of Malaga

foto: Detlef Menzel.
Ton

De zee is groot en ik ben niets.

hoi ron
hebben wij potverdorie vlak bij mekaar gestaan
ik stond rond half tien daar ook met
mijn taxie bus bij het beeld maar ja zo is het maar
net ik sta daar bijna elke dag ff
moet je wachten he
groetjes jan venema

di/ 6/mrt/2007 : 10 : 36 #35 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 43 door willem visser
Dit is ook Hamburg

foto: Klaus Hamann

foto: Tom Paes

foto: Thomas Reitzel
Ton

vr/16/mrt/2007 : 13 : 34 #36 Laatste wijziging: vr/ 9/aug/2019 : 21 : 44 door willem visser
Een wandelbrug in de haven van Hamburg.
Menigeen onder ons heeft daar wel een keer gelopen

foto: Michael Wallkott
Ton

za/19/mei/2007 : 09 : 41 #37 Laatste wijziging: za/19/mei/2007 : 10 : 47 door Coaster W.
Een varend museumschip van die grote uit die tijd geweldig.
Ik geloof niet dat er veel museumschepen bestaan die nog geheel in goede staat zijn dat ze mogen varen. Dan het probleem bemaning.
Ik heb woensdag gehoord dat je je papieren (stuurman wtk) moet bij houden en om de zoveel tijd weer examen moet doen kosten 4000 euri.
Weet niet of er veel van deze mensen zijn die dit er voor over hebben. Maar ja je weet het maar nooit.

Er ligt trouwens nog een ON scheepje de MS Ammon op het meer van Maracaibo nu alleen nog een financier/sponser om haar weer naar nederland te krijgen en te restaureren. Bij de NDSM naast of achter de Pollux is plaats genoeg aan een kade. Over financier geschreven, heb even opgezocht waar dit scheepje geregistreerd staat  :mafiosi:

Moroni (Arabisch: موروني) is sinds 1962 de hoofdstad van de Comoren en is met ongeveer 60.200 inwoners (2003) de grootste plaats van het land. De stad ligt aan de west-kust van het eiland Njazidja, ook bekend onder de Franse naam Grande Comore. Moroni heeft een vliegveld en een haven met scheepsverbindingen naar het vasteland, andere eilanden in de Comoreese archipel en andere Afrikaanse eilanden zoals Madagaskar.
Wat zijn die PCs toch slim dat je dat zomaar op kan laten zoeken of is het internet. :w000t:

Wist niet dat dit ook al zo'n belasting paradijs was/is  :smiley_bigtongue:

VRG  :smilie_happy_thumbup:
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

Willem,
Mijn vaarbevoegdheid is afgelopen woensdag verlopen.
Ik had vorige maand m'n papieren al opgestuurd naar Inspectie Verkeer & Waterstaat, en gisteren heeft m'n zwager voor de nieuwe vaarbevoegdheid betaald ((wtk). Ik zat 'em al te knijpen, want de post werkt hier niet feilloos, en zonder geldige papieren mag ik niet werken.
Dat kost 76,00 Euro. Dus dat valt wel mee.
Vaarbevoegdheid is 5 jaar geldig, en in die tijd moet je minstens 1 jaar gevaren hebben.
Het probleem is juist dat er na de zeevaartschool nu helemaal geen examens meer gedaan worden. Geen rangen behalen en weer studeren enz.
Het is nu gewoon vaartijd behalen en dan opklimmen. en promotie maken.
Wettelijk (internationaal) hoef je nooit meer aan te tonen dat je kennis van zaken hebt. Vandaar dat wij, vaak goedopgeleide Europeanen, door officieren uit Oost Europa, Rusland, en nu Fillepijnen, India etc vervangen worden.

za/19/mei/2007 : 19 : 05 #39 Laatste wijziging: za/19/mei/2007 : 19 : 07 door Coaster W.
Skrol,

Dat is een ander bedrag als wat ik hoorde maar toch. Is het dan nu zo dat je naar school gaat je 3e Rang haalt en de overig rangen als volgt A: Kapitein vind je een aardige goozer en je krijgt promotie
                          B: Je kan het goed vinden met de personeelschef van de rederij dus promotie
                          C: je promofeerd op je liefe smoeltje
En dan 1 X in de 5 jaar een paar grijpstuivers uitgeven en gaan met die Banaan.

Ben ik toch blij dat ik nu niet meer hoef te varen want er zullen dan een hoop kloojoos rond varen die het verschil tussen BB en SB nauwelijk weten en van manouvreren hebben ze nog nooit gehoort.

Of zie ik het nu echt te zwart in. JA nou dat komt dan door de bevolking van amsterdam en omstreken.

VRG :smilie_happy_thumbup:

Sorry admins dit hoort in de mess thuis
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE