Re: DE KNSM DOOR DE JAREN HEEN

Gestart door Willem Visser, zo/27/sep/2009 : 21 : 40

Vorige topic - Volgende topic

Citaat van: Hubertus op do/19/nov/2020 : 01 : 52 Op onze beurt kwam en wij dekhazen wel eens in die vetputten om te zien wat ons voort beweegde en wie 't draaiende hield.
V.d vetput beste Huub moest je wel wat meer geleerd hebben + interesse voor techniek. Ik was echt alleen de eerste 4dgn op zee met behoorlijk rot weer ziek op die KNSM slingerbak Hera en de keren dat ik op zee op die plaat beneden ging op welk schip dan ook voelde ik mij snel misselijk
Er zijn echt geen patrijs poorten he waar je even je kop buitenboord kon hangen v een frisse neus . 
Officieren vonden doorgaans goed werk op de wal en met techniek kwam je zeker goed be-slagen ten ijs.
Toch leef(de) ik redelijk met mijn bij wijze v speken 6 jaar lomschool en 2 jaar dansles
In onze jeugd kon in tegenstelling tot nu kon je ook echt met je twee gezonde handen en geen luie aard je brood verdienen. 

ahoy hub, heb jij misschien of kan herinneren dat je met machinist  anton salomeé  want die had ook op de  hera gevaren.
wat betreft lagere-school ik heb er 8 jaar over gedaan en op 5 verschillende scholen en 3 mnd dansschool , op de één of andere manier wouden ze me niet langer hebben.

hubpie veel gezondheid op het mooie malta en houdoe uit breda, ed

vr/11/dec/2020 : 23 : 02 #151 Laatste wijziging: za/12/dec/2020 : 10 : 28 door Willem Visser
Ik heb onlangs een scheepsjournaal van het ms Bonaire in ontvangst mogen nemen van mijn broer die dit exemplaar in een kringloopwinkel had gevonden. Het verteld de reis met dit schip van 14 oktober t/m 17 december 1949. Ik zal dit boek binnenkort op het forum gaan plaatsen, maar mijn scanner is momenteel 'out of duty' en hoop dit probleem binnenkort op te lossen.
Hieronder de voorzijde van het boek, die ik nog net heb kunnen scannen.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Mooi Willem!
Denk dat het een mooi verhaal gaat worden en door veel leden zal worden gelezen in deze saaie coronatijd.

Groetjes,Ron. :smiley_happy_thumbup:
Liefde...... klein,maar wat een woord!

Je heb mij al nieuwsgierig gemaakt. Maar wacht rustig tot je scanner weer oke is. Weet maar al te goed dat daar tijd in gaat zitten. Ik heb er een week over gedaan om mijn etikettenprinter weer aan de praat te krijgen.

Vrg Coaster
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

;