POLLUX

Gestart door Willem Visser, wo/21/okt/2015 : 20 : 06

Vorige topic - Volgende topic

Ik heb vanmiddag Rederij het IJ een mail gestuurd vanwege de Maritieme Vaartocht dit voorjaar.
Iedereen zal begrijpen dat deze nu nog te vroeg komt en het risico te groot is met een boot vol oude knarren.
Volgens de laatste berichten zal iedereen begin juli gevaccineerd zijn en zouden we stapvoets weer naar het
normale leven kunnen, waar een ieder zo naar verlangt.
Ik heb voorgesteld om de Maritieme Vaartocht in de maand september te gaan houden, maar aangezien ik niet
alleen in de organisatie zit, zal dit nog besproken moeten worden.
Ik hoop u binnenkort meer te kunnen informeren.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

1955-leeringen leren hoe ze een schip moeten aanmeren

Pollux ligt aangemeerd op de NDSM pier

1954-Pollux in het Oosterdok

vr/12/mrt/2021 : 20 : 56 #314 Laatste wijziging: vr/12/mrt/2021 : 23 : 06 door Willem Visser
Een pollux man is aan zijn laatste reis begonnen.
Ik kreeg het bericht dat Theo Lursen  lichting 50/51 met stamnummer 3817 op 10 februari 2021 is overleden.
Omdat het gastenboek van de pollux om onduidelijke reden is opgeheven kon het bericht niet geplaatst worden.
Bij deze dus op de Kroonvaarders Site geplaatst onder POLLUX.

Kattenburgerplein 1 met rechts op de voorgrond het opleidingsschip voor matrozen, de Pollux in het Oosterdok

29 september 2011-Luchtfoto van de NDSM-haven gezien in noordelijke richting naar de mt. Ondinaweg, met op de voorgrond de NDSM-Pier

16 april 1949-Een groep jonge matrozen in opleiding op de Oosterdokskade gaan van hun schip de Pollux naar een feestavond in Krasnapolsky