Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS

Gestart door Job Mattijssen †, vr/30/dec/2011 : 04 : 26

Vorige topic - Volgende topic

1 lid en 1 gast bekijken dit topic.

Ron Swaab



Israel 1948-1949: Tel Aviv
Publiek op het strand bij de strandboulevard van Tel Aviv met strandstoelen en een scheepswrak in de branding

Het betreft hier het wrak van ms Altalena de tijdens de vrijheidsoorlog met wapens geladen blokkade runner die brandende strandde




Strand van Tel Aviv 1 januari 1948



Een en dame in badkostuum tijdens het spelen van een balspel en met op de achtergrond het scheepswrak van de ms Altalena
  :w000t:



Eerlijkheid kent geen tijd.......

Ron Swaab

do/11/jul/2019 : 19 : 40 #3481 Laatste wijziging: do/11/jul/2019 : 19 : 41 door Che
Wilde jou dit mooie plaatje niet onthouden Alex....
Is eventjes de laatste aangezien er ook nog wat anders hier thuis van mij verwacht wordt....
  :smiley_cooking:



Duiker te Amsterdam zoekt naar anker, dat een grote rijnaak verplicht was door te kappen
omdat het anker achter een buis van de waterleiding geraakt was maart 1920

Eerlijkheid kent geen tijd.......

Alex Rib

in de jaren 50 ging ik altijd
kolen halen antreciet4 of eier kolen
op de jacob van lennep kade
daar lag ook een kolen boot van
ambra dacht ik wat een tijd
gr alex

Ron Swaab

do/11/jul/2019 : 22 : 47 #3483 Laatste wijziging: do/11/jul/2019 : 23 : 07 door Che




Zal je onderstaande ook wel herkennen Alexmmmmmm

Eerlijkheid kent geen tijd.......

KeesvH

Machtig mooi Ron, oud ( old) Amsterdam altijd weer leuk om terug te zien.
Groetjes en nog een fijne avond, Kees :smiley_typing:

Alex Rib

de bovenste foto is tussen de
nicolaas beet en j.p heijestraat
de midelste foto lagen er in mijn
lager school tijd alleen boom stammen
in het water daar speelde we op
en vaak in het water gelegen
onderste foto is bij de kostverloren kade
heb daar heel wat tijd door gebracht
geweldige foto s dat ik ambra nog onthouden heb
bedankt che
gr alex

willem visser

Nederlandse reders willen van kabinet bescherming tegen piraten

Nederlandse reders willen dat het kabinet zich inzet voor betere bescherming tegen aanvallen van piraten voor de kust van Somalië.

Vorig jaar beëindigde de NAVO de internationale missie Operation Ocean Shield, waar Nederlandse mariniers aan deelnamen.

"Zodra de bescherming afneemt, proberen de piraten het weer", aldus directeur Martin Dorsman van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KVNR) vrijdag in het VPRO-radioprogramma Bureau Buitenland. Bij de KVNR zijn vrijwel alle Nederlandse rederijen aangesloten, zo'n 350.

Volgens Dorsman waren er de laatste weken meerdere aanvallen van piraten. Het aantal schepen dat onder Nederlandse vlag langs de Somalische kust vaart, is volgens Dorsman flink afgenomen met een miljoenenverlies voor de Nederlandse scheepvaart als gevolg.

Hij riep de regering vrijdagavond op na te denken over beveiliging van Nederlandse schepen.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

willem visser

Piraten stelen geld, bezittingen zeelieden op Koreaanse bulkcarrier

Piraten hebben maandagochtend een vrachtschip onder Zuid-Koreaanse vlag overvallen in de Zuid-Chinese Zee en stalen duizenden dollars in contanten en zelfs de schoenen van de zeelieden, aldus de Zuid-Koreaanse autoriteiten.
Twee mensen kregen lichte verwondingen toen zeven piraten aan boord gingen van de CK Bluebell en gingen op pad met $ 13.000 en bezittingen zoals mobiele telefoons, kleding en schoenen van de 22-koppige bemanning, zeiden ambtenaren van het Ministerie van Oceanen en Visserij.
Het incident vond plaats in de buurt van de Straat van Singapore, een drukke kuststrook die langs Singapore, Maleisië en Indonesië loopt, meldde het persbureau Yonhap.
Piraterij in de strategische scheepvaartroute is de laatste jaren minder geworden als gevolg van zwaardere controles door de kustwacht.

Het droge bulkschip CK Bluebell vertrok zaterdagmiddag laat vanuit de ankerplaats in Singapore richting Noord-Korea naar de Incheon-haven in Zuid-Korea, volgens de trackinggegevens van Refinitiv Eikon.
De politie van Singapore, die de kustwacht van het eiland beheert, en de Maritime and Port Authority of Singapore hebben niet onmiddellijk gereageerd op het incident.
Koreaanse functionarissen zeiden dat het schip na de overval normaal varende was.
Deze maand hief het Chinese ministerie van Transport zijn veiligheidsaanbeveling voor Chinese schepen in de nabijgelegen Straat van Malakka op, tussen het Maleisische schiereiland en het Indonesische eiland Sumatra.
Een Chinese ambtenaar weigerde de reden voor het nieuwe beveiligingsniveau op te geven, waarbij hij alleen zei dat de beslissing het resultaat was van uitgebreid onderzoek waarbij rekening werd gehouden met alle factoren.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

willem visser

BP heeft geen plannen om tankers door de Straat van Hormuz te voeren

LONDEN, 30 juli (Reuters) - BP heeft olietankers meer door de Straat van Hormuz laten varen sinds een poging van Iran van 10 juli om een ​​van zijn schepen in beslag te nemen, zei Brian Gilvary, Chief Financial Officer van het Britse bedrijf dinsdag.

Het olie- en gasbedrijf heeft momenteel geen plannen om eigen schepen door de zeestraat te laten varen, zei Gilvary, eraan toevoegend dat BP olie uit de regio verscheept met gecharterde tankers.

"We zullen doorgaan met het verzenden van onze lading daar, maar je ziet geen tankers met BP-vlag op de korte termijn", zei hij.

Gilvary sprak toen het bedrijf beter rapporteerde dan verwacht in het tweede kwartaal vanwege een sterke toename van de olie- en gasproductie.

De spanningen liepen op tussen Iran en Groot-Brittannië toen deze maand Iraanse commando's een Britse tanker in beslag namen in de Straat van Hormuz, 's werelds belangrijkste waterweg voor olietransporten.

Dat kwam twee weken nadat Britse troepen een Iraanse olietanker in de buurt van Gibraltar gevangen namen die ervan verdacht werd de Europese Unie sancties op Syrië te overtreden.

Eerder deze maand probeerden drie Iraanse schepen de doorvaart van een door BP bediende tanker door de Straat van Hormuz te blokkeren, maar trokken zich terug na waarschuwingen van een Brits oorlogsschip.

Washington, dat veruit het sterkste westerse marine-contingent in de Golf heeft, stelde op 9 juli voor meer inspanningen te leveren om de Straat van Hormuz te beschermen.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

willem visser

Werelds grootste plug-in hybride vaartuig geleverd

Werelds grootste plug-in hybride schip is gisteren geleverd vanuit Ulstein Verft in Noorwegen.
De Color Hybrid voegt zich bij de vloot van Color Line met een romp die opkomt voor zijn groene referenties.

Het schip is een plug-in hybride, waar de vijf megawatt-batterijen kunnen worden opgeladen met walstroom in Sandefjord in Noorwegen. Het schip zal stilletjes de fjord van Sandefjord in en uit gaan zonder uitstoot van schadelijke omgevingsgassen of stikstof- en zwavelverbindingen naar lucht in het gebied.

Het batterijpakket weegt 65 ton en kan in een uur worden opgeladen. Het schip heeft ook een warmtereservoir van vijf megawatt dat warmte uit zowel het zog als de uitlaat gebruikt voor verwarming. Dit, samen met een optimale rompconstructie, helpt het schip energiezuinig en milieuvriendelijk te maken.

Met een lengte van 160 m en een breedte van 27,1 m heeft het schip een capaciteit van 2.000 passagiers en 500 auto's.

"De bouw van 's werelds grootste plug-in hybride schip is in lijn met de ambities van het bedrijf voor verdere ontwikkeling van duurzame en milieuvriendelijke oplossingen voor de Noorse scheepvaart", aldus Color Line CEO Trond Kleivdal.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE