Re: MARITIEME VAARDAGEN/STORTEMELK

Gestart door Ton Kompier †, do/15/sep/2016 : 15 : 18

Vorige topic - Volgende topic

Lekker slopen Keessie..... :smiley_happy_thumbup:
Liefde...... klein,maar wat een woord!

Op een enkele oldtimers na zijn de meeste schepen die keurig op rij liggen ( soms drie naast elkaar ) normaal als security en bevoorrading  schepen voor de booreilanden en windparken op zee te vinden, gezien ook daar de boel op een laag pitje staat wijken de schepen uit naar de zaandamse haven,omdat liggeld IJmuiden en Amsterdam vergeleken met Zaandam erg hoog is.
Verder liggen er een paar schepen die onder varend erfgoed vallen en wekelijks ook vrijwilligers aan het klussen zijn.
Aan de andere kant van het water zijn de schepen/jachten in aanbouw en onderhoud van een miljoen de strekkende meter zeg maar.
Wat een contrast hè.
Maar altijd wel reuring in dit havengebied.
Gr, Kees

Bedankt Kees wat betreft die vissersschepen . Vissersschepen vind ik persoonlijk mooie schepen , een mooie lijn en gebouwd om ook in slechter weer op zee te blijven al dan niet vissend .

M.vr.gr. Huub .

Gisteren kleine koffie tafel aan boord Stortemelk, april 2016 ben ik aangemonsterd en vandaag de dag nog steeds een van de bemanningsleden, een 5 jarig lustrum zo gezegd.
In 2016 maakte de jaarlijkse reünie Vrienden van de POLLUX plaats voor de Stamppotvaart aan boord van de Stortemelk.
Eind 2017 kwam hier een einde aan door een narcistische aktie en het weg nemen van persoonlijke eigendommen en het pollux archief.
Velen maanden later werd een en ander ons duidelijk wat er zich echt had afgespeeld eind 2017 tussen de schipper en een bemanningslid.
In goed overleg met de schipper en eigenaar van de Stortemelk zijn een aantal pollux vrienden in overleg gegaan ( Willem Visser,Gerrit Hofmeijer, Wim Kuster, Piet Roozing en ik zelf ) om op verzoek van de Rederij de Stamppotvaart weer vlot te trekken.
En dat is gelukt.
Helaas heeft corona roet in het eten gegooid en kon de Stamppotvaart in 2020 niet door gaan, hopelijk eind 2021 wel !!
In de afgelopen periodes hebben met enige regelmaat pollux vrienden zich aangemeld op de Stortemelk, de een voor een bakkie en de ander voor een dagje klussen.
Piet, Mart, Wim, Willem, Joop, Leo, Peter dank voor de belangstelling van jullie kant, een luisterend oor en de wens om met elkaar ieder jaar een reünie Stamppotvaart te organiseren voor vrienden van de pollux.
Dat wij hopelijk dit met elkaar nog jaren mogen blijven doen.
Klussen, bakkie doen en varen.
Het heeft mij in ieder geval een goed gevoel gegeven dat het varen en reünies organiseren voor mensen met een maritiem hart gewaardeerd wordt.
Bedankt met een Maritieme groet, Kees - pollux 4665.

vr/ 9/apr/2021 : 16 : 28 #154 Laatste wijziging: vr/ 9/apr/2021 : 17 : 20 door Willem Visser
Graag gedaan Kees en ik ben blij dat ik deel mag uitmaken van de club.

Hier onder een foto van Piet Roozing bij de Stortemelk afgelopen zondag
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Mooi om bij zo'n trouwe groep zeebenen te horen en dat we een schipper hebben die het echt leuk vind om voor ons zo iets mede te organiseren.

Beren groet
Coaster
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

Ja Ja mannen ik kwam even in de buurt effe kijken. Ik heb er weer zin om straks weer te gaan varen en Rob & Debby het weer voor ons wil gaan organiseren helemaal toppie van ze. En wij hopelijk dit met elkaar nog jaren mogen doen. Zo nu en dan haal ik weer een Polluxbeer boven water pas nog weer iemand die graag met ons mee wil.

Een Maritieme groet Piet Pollux 4683.

Ik ben geen pollux beer Piet maar had het genieten 2 keer mee te doen op de Pollux dagen en dat was leuk man. Ook dat biertje met jou persoonlijk aan die vanuit bar was speciaal. Hopelijk zien ook wij ons  wel weer 's onder het genot van een 🍺🍷🍵☕🥃of zo.
Hub in Malta